صادقی مدیریت سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درباره آخرین خرابی کارتخوانهای سامانه هوشمند سوخت، گفت: اکنون کارتخوانهای مربوط به سامانه هوشمند سوخت در سطح جایگاهها، صرفاً توسط شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تامین و پشتیبانی میشوند.
به گفته او، خرابی کارتخوانهای سامانه هوشمند سوخت، موضوعی معمول بوده و با توجه به میزان استفاده، آب و هوا و سایر عوامل عملیاتی کاهش یا افزایش مییابد، اما علی رغم شرایط ویژه کرونایی و مشکلات تامین قطعات این دستگاهها، فرآیند تعمیرات آنها به طور مستمر انجام میشود.
مدیریت سامانه هوشمند کارت سوخت گفت:در ماههای گذشته یکی از عوامل ایجاد صفهای طولانی در مقابل جایگاههای سوخت، خرابی کارتخوانهای سوخت بود که از اوایل سال قبل با معضل خرابیهای مکرر کارتخوانهای سوخت مواجه بودیم که در برخی ماهها بیش از حد بوده است.
صادقی گفت: اکنون کل خرابی کارتخوانهای کشور نسبت به کل نازل فعال زیر ۵ درصد است، به طوریکه نرم استاندارد ۱۰ درصد است.
او گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده درنوروز تمامی کارتخوانهای جایگاههای کشور فعال است و در صورت خرابی تعمیرگاههای فعال حضور دارند و در اسرع وقت نسبت به رفع خرابیها اقدام میکند.
مدیر سامانه کارت سوخت گفت: خوشبختانه هیچ گونه مشکلاتی در خصوص رفع خرابی و تامین قطعات دستگاههای جایگاه سوخت نداریم.
به گفته صادقی، بعضی کارتخوانهای منصوبه در مجاری عرضه به دلیل عدم فروش بنزین سوپر در جایگاهها غیر فعال هستند.
مدیریت سامانه کارت سوخت گفت: پرداخت الکترونیکی در جایگاههای عرضه سوخت، توسط شرکتهای دارای مجوز از طرف بانک مرکزی انجام میشود و اصولاً اختلال در این شبکه ارتباط مستقیمی به سامانه هوشمند سوخت ندارد.