سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ورود محموله صادراتی گوگرد به‌منظور حمل به بازار‌های هدف برای نخستین‌بار به بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: توسعه بازار و تنوع بخشی به کالا‌های ورودی و خروجی بندر امام خمینی (ره) در ایجاد رونق این مجتمع بندری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه‌داد: در همین راستا، برای اولین بار محموله صادراتی گوگرد به تناژ ۱۵ هزار تن (پارت اول) جهت حمل به سمت بازار‌های هدف (صادرات) در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان یادآورشد: پیش بینی برای انجام صادرات این محصول سالانه ۱۸۰ هزار تن است.

چگنی با تاکید بر اینکه بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری این میزان محموله از تجهیزات بروزی برخوردار است گفت: این بندر بزرگترین بندر کشور برای بار فله محسوب می‌شود.

بندر امام خمینی (ره) در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در ساحل شمال غرب خلیج فارس واقع و یکی از درگاه‌های اصلی صادرات و واردات کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.