در ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی، ریل مترو  ۵۴E۱ تولید شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان نوآوری برتر ایرانی در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

علیرضا مهرابی قائم مقام مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه در فرایند ارزیابی جشنواره نوآوری برتر ایرانی بیش از ۵۰۰ طرح در چهار زمینه ارائه که ۳۲ طرح حائز شرایط ایده پردازی و نوآوری شد گفت: ”ریل مترو  ۵۴E۱“ سومین محصول ذوب آهن اصفهان است که پس از ریل زبانه سوزن و آرک معدن به عنوان نوآوری برتر سال در این جشنواره معرفی می‌شود.


او یادآور شد: نخستین بار در کشور ذوب‌آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد ۱۳۶۷۴-EN برای رفع نیاز کشور شد.


قائم مقام مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن اصفهان با تاکید بر اینکه تولید این محصول کاربردی کشور را از واردات ریل مترو بی نیاز کرد، افزود: این محصول هم‌اکنون در قطار شهری تهران استفاده شده و در قطار شهری مشهد نیز در حال نصب است.

سعید جعفری مدیر نوآوری و راهبری فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت ذوب‌آهن اصفهان هم گفت: این شرکت در سه سال گذشته در جشنواره نوآوری برتر ایرانی حضور مستمر داشته و بر اساس مدل‌های جهانی ارزیابی شده و سه محصول آن عنوان نوآوری برتر سال را کسب کرده است.


او افزود: یکی از ابزارهای نوآوری، توجه به فرایندهای دانش‌بنیان است که در ذوب‌آهن تلاش شده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها به خوبی استفاده شود.


هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی به همت دفتر توسعه فناوری و نوآوری روز گذشته در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.