استاندار گیلان گفت: هدف حمایت از مشاغل خانگی پول پاشی نباشد بلکه نظارت شود کسانی از تسهیلات برخوردار شوند که تولید کننده واقعی باشند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۱۴ اسفنده ماه) در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری در سالن الغدیر استانداری با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان سالروز ولادت قائم آل محمد (عج) بر ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و هنری در سراسر استان به ویژه در مبادی ورودی شهر‌ها با پیگیری شهرداری‌ها تأکید کرد.

او مسکن و اشتغال را از امور فوق العاده مهم در جامعه دانست و با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور گفت: در زمینه فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در گیلان و حتی شغل‌های جدید پتانسیل‌های بی نظیری در استان داریم که شایسته است به این جنبه‌ها از اشتغال و در آمد توجه کافی صورت گیرد.

استاندار افزود: این مهم باید به گونه مدیریت شود که میزان درآمد نسبت به هزینه‌ها تفاوت معناداری داشته باشد و زیرساخت‌هایی فراهم شود تا تولیدکنندگان از هر قشر و از شهر و روستا بتوانند به سهولت تولیداتشان را عرضه و کسب درآمد کنند.

عباسی در تذکراتی به مدیران سازمان‌ها و مجموعه‌های مرتبط با این مشاغل توصیه کرد: با عنایت خاص به خانواده‌های تحت پوشش کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی و افراد کم درآمد از این مشاغل با جدیت و از طریق سیستم بانکی حمایت‌های لازم شود.

او تصریح کرد: با فعال سازی بیشتر بخش‌های نظارتی و راستی آزمایی در بخش دریافت تسهیلات اعلام می‌کنم، همه شهرداری‌ها مکلف هستند بازارچه ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی و خانگی را تحت پوشش قرار دهند و در این راستا هیچ نوع کوتاهی قابل پذیرش نیست.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

استاندار گیلان با تأکید بر تشکیل یک کارگروه فرعی با مشارکت مجموعه‌هایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و امور اجتماعی، شهرداری ها، بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) گفت: رئیس جمهور هم در سفر به گیلان به حمایت از مشاغل خانگی و تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی و هنری تأکید داشت.

عباسی با اشاره به تولید و عرضه کالا‌های با کیفیت در بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها در سراسر استان به خصوص در روز‌های تعطیلات نوروز افزود: در مسیر استقرار بازارچه‌های فصلی و ثابت که تأکید بر ثابت بودن آن‌ها باشد، به تناسب قرار گرفتن نیرو‌ها و مهارت‌ها دقت شود.

کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گیلان

او تأکید کرد: هدف حمایت از مشاغل خانگی پول پاشی نباشد بلکه نظارت شود که عمل و کار شما به هدف اصابت کرده و کسانی از تسهیلات و حمایت‌های برخوردار شوند که کارآفرین و تولیدکننده واقعی بوده و استحقاق لازم را داشته باشند.

استاندار با توصیه به شبکه بانکی برای همکاری بیشتر با این بخش از اشتغالزایی مولد و گسترده کردن آن و توجه به رشته‌های هنری جدید و حمایت از همه متقاضیان به صورت یکسان یادآور شد: چنانچه در مسیر پرداخت تسهیلات با کمبود منابع مواجه شدید به من اعلام شود تا از تهران تأمین منابع دنبال کنم.

مدیران موفق گیلان تا پایان اسفند ماه تجلیل می‌شوند

عباسی در بخش دیگری از سخنانش در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تشویق ۵ مدیر کارآمد و موفق و در عین حال برکنار کردن ۵ مدیر کم کار، گفت: در استان گیلان مدیران به گونه‌ای انتخاب و چینش شده اند که همگی آشنا به حوزه مدیریتی و فعالانه به مردم خدمت می‌کنند.

او تصریح کرد: در همین راستا اواخر اسفند ماه در نشستی از مدیران موفق تقدیر می‌شود تا انگیزه‌ای برای همه مدیران شود و اگر هم ضعفی در مدیری مشاهده شد، باید قدرت دفاع از خود را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.