چین تقریباً ۶۰ درصد از تولید جهانی فلزات کمیاب خاکی را در اختیار دارد که در وسایل نقلیه الکتریکی استفاده میشود.
پس از اینکه تسلا اعلام کرد استفاده از مواد معدنی در خودروهای الکتریکی آینده را برای کنترل هزینهها کاهش خواهد داد، سهام تامینکنندگان خاکهای کمیاب چین سقوط کرد.
کالین کمپبل، معاون مهندسی پیشرانه تسلا گفت: این سازنده پیشرو خودروهای الکتریکی در حال طراحی یک پیشرانه نسل بعدی است که از موتور آهنربای دائمی استفاده میکند که بر مواد کمیاب خاکی متکی نیست. این تغییر نشاندهنده تلاشهای تسلا برای کنترل هزینههای مواد و کاهش آن است.