رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: منطقه کاشان با ۱۲ درصد جمعیت سالمند از مناطق با نرخ بالای سالمند به شمار می‌رود.

کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کنگره بین المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی در سالمندان در کاشان گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه منطقه کاشان با ۱۲ درصد جمعیت سالمند از مناطق با نرخ بالای سالمند به شمار می‌رود گفت: اکنون ۴۵ درصد از جمعیت کاشان را میانسالان تشکیل می‌دهند که در آینده به جمعیت سالمندی اضافه می‌شوند.


او با بیان اینکه حدود سه دهه است که نرخ رشد جمعیت کشور روند نزولی یافته و زنگ خطر پیری جمعیت در ایران به صدا درآمده، گفت: نظام فرهنگی غرب، انسان‌ها را به سمت رفاه طلبی مطلق سوق می‌دهد و به بانوان القا می‌کند نباید آسایش خود را فدای فرزندپروری کنند بنابراین شاهدیم که بسیاری از کشور‌های غربی گرفتار جمعیت سالمند خود شده اند و برای توسعه و ادامه حیات خود به استفاده از جمعیت جوان دیگر کشور‌ها روی آورده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: افزایش جمعیت بالای ۶۰ سال به این معنی است که باید برای رفع پیری کشور چاره اندیشی شود، هرچند سالمندی جمعیت، نگرانی جهانی است، اما ما باید تدابیری برای رفع آن بیاندیشیم.


به گفته ساکی، سلامت از حقوق اساسی بشر است و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی بخشی از سلامت محسوب می‌شود و باید برای افزایش سلامت سالمندان تلاش کرد.


کنگره بین المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی در سالمندان تا ۱۷ اسفند به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.


مراقبت جسمی، بازتوانی، توان‌بخشی و ارتقای کیفیت زندگی، مراقبت روانی اجتماعی، طب سنتی، مسائل قانونی و فرهنگی، مرکز ارائه دهنده مراقبت تسکینی و تروما در سالمندان از محور‌های این کنگره است.
در مدت سه روز برگزاری کنگره بین المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی در سالمندان، ۲۵ سخنرانی کلیدی، ارائه۵۰ مقاله و برگزاری ۲ کارگاه تخصصی برنامه‌ریزی شده است.


۱۰ درصد از جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.