آغاز طرح نوروزی سلامت محیط در خراسان رضوی

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های نظارت نوروزی گروه سلامت محیط از امروز با آغاز ایام چراغ برات آغاز شده است و تا یک ماه ادامه دارد.

محمد باباخانی مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این ایام ۴۵۰ بازرس سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند و در کنار آن از ظرفیت دیگر مجموعه‌ها به ویژه در زمان‌های خاصی همچون اجرای طرح نوروزی بهره‌مند خواهیم بود.

او افزود: نظارت‌های ویژه این ایام از نانوایی‌ها، رستوران‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، فست‌فوت‌ها، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مراکز اقامتی، مدارس، سالن‌های ورزشی، کمپ‌های زائر و دیگر مراکز و مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی خواهد بود تا تمامی موارد بهداشتی به‌خوبی رعایت شود و هیچ گونه مشکلی برای زائران و مجاوران امام رضا(ع) به وجود نیاید.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در سه روز چراغ برات، توصیه‌های بهداشتی در آرامستان‌ها ارائه می شود و پس از آن برنامه نیمه شعبان در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت از جمله محدوده حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

باباخانی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم در روزهای چراغ برات، برای توزیع خیرات و نذورات، از مواد غذایی و خوراکی بسته بندی شده استفاده کنند تا موارد بهداشتی مورد تأکید به‌خوبی رعایت شود.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی لازم در خصوص اجرای هرچه بهتر مأموریت شب چهارشنبه آخر سال با مسئولان آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این خصوص خود مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند لذا از والدین می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا خدای نکرده در آستانه سال نو دچار حادثه نشوند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اجرای هرچه بهتر مأموریت ویژه ایام نوروز از نیمه دوم بهمن ماه امسال آغاز و مأموریت‌های بهداشتی این ایام هم از اول اسفند ماه آغاز شده است و از ۱۵ اسفند ماه هم ستاد خدمات سفر استان فعال و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار