سرعت وزش تندباد در اشنویه و میاندوآب به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وزش تندباد در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد که بیشترین سرعت آن در اشنویه و میاندوآب به ۷۶ کیلومتر بر ساعت (۲۱ متر بر ثانیه) رسید.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری وارد منطقه شد بیشترین فعالیت خود را به صورت افزایش ابر و وزش باد شدید نشان داد و در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت باد در اشنویه و میاندوآب ثبت شد و سرعت وزش باد در نقده به ۵۸ کیلومتر بر ساعت و در مهاباد به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی پیش بینی کرد: وزش تندباد تا روز سه‌شنبه در این منطقه تداوم داشته باشد و سرعت آن فردا دوشنبه در برخی مناطق به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کند البته ریزش گرد و خاک هم در این منطقه دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان غربی بود و خوی با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

وی ادامه داد: در این مدت حداقل دمای هوا در مهاباد به ۱۰ درجه سانتی‌گراد، سردشت و پیرانشهر به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید و حداقل دمای در اشنویه و میاندوآب به هفت درجه و در شاهین دژ و نقده به پنج درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.

محمدپور گفت: در صورتی که این روند افزایشی دما بیشتر تداوم داشته باشد احتمال گلدهی و شکوفه دادن درختان وجود دارد و اگر سرمای دیررس بهاره ایجاد شود، ممکن است باغات این منطقه دچار سرمازدگی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.