استاندار آذربایجان شرقی گفت: در رابطه با تولید و تامین کالا‌های راهبردی مشکلی نداریم و این موضوع ملموس و محسوس است.

آقای عابدین خرم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به وضع موجود منتقدانه نگاه کنیم اظهار کرد: تولید کننده در استان وظیفه اش را به خوبی انجام می‌دهد و حتی بیشتر هم تولید می‌کند کمبود‌ها نیز به خوبی از جا‌های دیگر تامین می‌شود و مشکلی وجود ندارد اما در شبکه توزیع و پخش دچار مشکل هستیم و اقلام تنظیم بازار به درستی توزیع نمی‌شود و گا‌ه به دست صاحبان آن نمی‌رسد.

وی خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار استان گفت: اعضای این ستاد باید با نظارت و بازرسی‌های دقیق از بروز هرگونه مشکل در شبکه پخش و توزیع جلوگیری کنند.

آقای خرّم همچنین با اشاره به کمبود برخی اقلام در استان افزود: گشت‌های نظارتی دقت و وقت بیشتری بگذارند چرا که همه این اقلام در انبار‌های شرکت‌ها وجود دارد و باید وفق مقررات با این شرکت‌ها برخورد شود و استان این موارد را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مشکل درج نشدن قیمت بر روی کالا در تبریز اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها از مغازه‌ای به مغازه‌ای دیگر فرق می‌کند و تعزیرات باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

آقای خرّم به برپا شدن بازارچه‌های تنظیم بازاری در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: این بازارچه‌ها باید در تنظیم بازار استان تاثیرگذار باشند و با برپایی آن‌ها در مناطق محروم امکان برخورداری اهالی این مناطق به صورت ویژه فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به قیمت گوشت گرم و منجمد در استان ادامه داد: این اقلام اگر به صورت هدفمند توزیع شوند به طور حتم شاهد افت قیمت خواهیم بود و ستاد تنظیم بازار باید آدرس دقیق مراکز توزیع گوشت گرم و منجمد و دیگر اقلام را در اطلاعیه‌ای در اختیار مردم قرار دهد.

استاندار آذربایجان شرقی به اجرای مرحله سوم مدیریت هوشمند مصرف آرد و نان نیز اشاره کرد و گفت: مزیت‌های این طرح باید برای مردم تبیین شود چرا که هدف دولت از اجرای این طرح کاستن از نارضایتی‌های نانوایان است.

آقای عابدین خرّم از پرداخت ۳۰ درصد کارمزد روزانه به نانوایان از سوی دولت برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: برای اجرای درست این طرح مردم باید توجیه شوند دولت کار خود را کرده، نانوا هم به سود خود می‌رسد و مردم هم به قیمت قبلی نان تهیه می‌کنند بر این اساس هیچ نقطه کوری در اجرای این طرح وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه میوه شب عید در ۲۰ نقطه تبریز و تعاون روستایی شهرستان‌ها عرضه خواهد شد گفت: برخلاف سال‌های گذشته که فقط میوه شب عید در چادر‌ها عرضه می‌شد امسال در سالن‌های ورزشی و مراکز مجهزی که از سوی شهرداری ایجاد شده است عرضه می‌شود.

آقای کلامی اضافه کرد: در این مراکز اقلام تنظیم بازار با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود تا مردم نیاز‌های خود را به راحتی و با قیمت مناسب تامین کنند.

وی همچنین در مورد بازار گوشت و قیمت‌های موجود اظهار کرد: این حوزه به طور کامل رصد می‌شود و مشکل عرضه کشوری است که با جایگزین کردن گوشت منجمد و همچنین واردات گوشت گرم از روسیه که تا عید محقق می‌شود بازار گوشت به حالت عادی باز می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.