تحولات جمعیتی در استان امروز در دفتر معاون سیاسی استاندار همدان بررسی شد

 بر اساس داده‌های تحلیلی سازمان ثبت احوال در استان همدان در یازده ماه امسال ۲۰ هزار و ۲۹۷ نوزاد متولد شدند که ۱۰ هزار و ۷۲۰ مورد ان نوزاد پسر و ۹ هزار و ۵۹۵ مورد ان نوزاد دختر هستند

داده‌های آماری سازمان ثبت احوال استان نشان می‌دهد که ۱۳ هزار و ۳۳۴ نوزاد متولد شده معادل ۶۵ درصد در مناطق شهری و وشش هزر و ۹۴۳ نوزاد هم در مناطق روستایی متولد شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان در این باره گفت: ۵ هزار و ۷۲۰ نفر از مادران باردار در گروه سنی بین ۳۰ تا ۳۴ سال قرار دارند و در مدت یازده ماهه امسال ۳۸۱ مورد دوقلوزایی و ۱۱ مورد هم سه قلوزایی داشتیم.

به گفته بختیاری، بالاترین نرخ ولادت مربوط به شهرستان کبو. دراهنگ و سپس همدان و کمترین آن مروبط به شهرستان نهاوند است.

او گفت: در یازده ماهه امسال ۱۱ هزار و ۵۸۷ واقعه ازدواج هم در استان ثبت شد که در هر شبانه روز ۳۴ مورد ازدواج در استان ثبت شد.

به مدیرکل ثبت احوال استان همدان در این مدت هم ۱۰ هزار و ۳۹۴ نفر فوتی در استان داشتیم.

بختیاری تأکید کرد: در این مدت همچنین سه هزار و ۳۴۵ فقره طلاق در استان ثبت شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم گفت: باید اجرای قانون جوانی جمعیت در استان که روند ان به خوبی در حال اجراست جدی‌تر گرفته شود و تأثیر اجرای آن بر جامعه و جوانی آن به خوبی رصد و تجزیه و تحلیل شود.

حسن رضانیا گفت: دستگاه‌های متولی اجرای طرح جوانی جمعیت باید طرح تحولات جمعیتی و سیاست‌های تشویقی و حمایتی را جدی و دقیق اجرایی کنند و میزان اثرگذاری اجرای این طرح هم رصد وپایش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.