رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: مجوز مجدد جذب ۲۰۰ هزار استخدام استادمعلم که در سال تحصیلی آینده مصاحبه می‌شوند صادر شده است.

صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان از حیث پذیرش جوان‌ترین پذیرش را در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر دارد.

وی افزود: در شش ماهه گذشته برای نخستین بار با حضور رئیس جمهور هیات امنا برگزار شده و نمودار و چارت دانشگاه تصویب شد که در پی آن  ما برنامه‌ را ویرایش  و تغییراتی در آن ایجاد کرده ایم.

صحرایی گفت: در تاریخ دانشگاه فرهنگیان فرآیند جذب دکتر معلمان برای نخستین بار آغاز شده است. دکتر معلمان اکثرا از بهترین دانشگاه کشور و نخبگان هستند. دکتر معلمان باید آخرین فناوری‌ها را بلد باشند.

وی افزود:برای معلم شدن ما آزمون جامع را برگزار می‌کنیم اگر دانشجو معلمی در رشته انسانی معدل زیر۱۷ و در رشته ریاضی و هنر زیر۱۶ بگیرد فارغ التحصیل می‌شود اما معلم نمی‌شود.

او گفت: دانشگاه فرهنگیان ۶۴ پردیس در کشور و مرکز دارد.دانشجویان معلم در ۵رشته می‌توانند از دو دانشگاه مدرک بگیرند.

صحرایی افزود:علاوه بر مصوبه‌های گفته شده هیات امنا مشکلات دانشگاه فرهنگیان را برطرف می‌کند.طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی
دانشگاه فرهنکیان مکلف شده تا دانش آموزان استعداد درخشان در زمینه مختلف را شناسایی کند و از طف دیگر   دانشگاه فرهنگیان با رویکرد استعداد یابی کنکور تربیت معلم را برگزار می‌کند.

صحرایی گفت: اتفاق مهم دیگر این است که  مجوز مجدد جذب ۲۰۰هزار استخدام استادمعلم که در سال تحصیلی آینده مصاحبه می‌شوند صادر شده است و جذب ۵۰ هزار استاد معلم در دانشگاه‌های دیگر  انجام می شود. 

او گفت:.جشن اقوام برای نخستین بار برگزار شد و  هیات ممیزه دانشگاه تشکیل شده که به دانشگاه هویت می‌دهد و هرماه جلسه هیات ممیزه انجام می‌شود و اساتید درصدد هستند تا رتبه علمی را ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: ۱۵هزار دانشجو معلم سراسر کشور در راهیان نور شرکت کردند.یکی دیگر از کارهای مهم این دانشگاه انعقاد عقدنامه با آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در هیچ بازه زمانی مانند امروز مورد حمایت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم نبوده است.

او گفت:۷۰۰هزار دانشجو در مشهد مقدس ازدواج دانشجویی انجام دادند.هرساله ۳۰هزار معلم کلاس مددکاری را می‌گذارنند و مسابقات مختلف از جمله قرآن برگزار می‌شود. هفته آینده جشنواره فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: آزمون ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود. در آزمون استخدامی ۲۸هزار معلم جذب می‌شود، اما ما قریب به۲۳هزار معلم کمبود داریم.

او گفت: ما انتظار داریم از مهر۱۴۰۲دانشجویان دو مدرک را دریافت کنند و آموزش حرفه‌ای را در دانشگاه فرهنگیان فرا گیرند.

وی افزود: در جذب دانشجو معلم ۳۰ درصد مصاحبه بسیار مهم است.

او ادامه داد:کنکور تربیت معلم زمانی برگزار می‌شود که محدودیت سازمان سنجش برداشته شود.

صحرایی تصریح کرد: تربیت معلم بسیار مهم‌تر از تربیت افسر است.ما از سازمان سنجش می‌خواهیم تا این سازمان موانع را برطرف کنند.

او گفت: سیاست ما این است که کنکور اختصاصی را برگزار کنیم. بدترین راه جذب معلم آزمون استخدامی است، زیرا باید معلمان تربیت شوند و شخصیت آن‌ها همچون معلم باشد.

صحرایی بیان کرد:اگر آزمون استخدامی یکسال زودتر از استخدام برگزار شود خوب است، زیرا ما فرصت تربیت آن‌ها را داریم.

وی گفت:۸۰درصد درس‌های فرهنگیان توسط اساتید به دانشجویان معلم آموزش داده می‌شود.

صحرایی اعلام کرد: ما از سه طریق اساتید و دکتر معلمان را برای آموزش دانشجو معلم جذب می‌کنیم.

وی افزود:دبیر خانه کشوری رشته‌ها در سال آینده تشکیل شودبه طوری‌که آموزش ابتدایی را در تمام پردیس‌ها آموزش داده ‌شوند.

او گفت: اگر دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ هزار معلم را جذب می‌کرد ما کمبود معلم نداشتیم؛متاسفانه ظرفیت دانشگاه فرهنکیان بسیار کم است با این حال ما از سال۹۷ جذب این تعداد را آغاز کرده ایم.
صحرایی در پایان افزود: ما از تمام دانشجویان برتر در دانشگاه‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.