شهردار تبریز  گفت: برای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر و با توافق علوم پزشکی مجتمع پزشکی شیخ‌الرئیس جابجا می‌شود.

آقای هوشیار با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر تبریز و با توافق علوم پزشکی مجتمع پزشکی شیخ‌الرئیس جابجا می‌شود گفت:با مراجع قضایی نیز مذاکرتی انجام شده است تا برای کاستن از بار ترافیکی معابر در هسته مرکزی شهر، مجوز مطب و خدمات پزشکی صادر نشود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری سلامت در این شهر، اظهار کرد: تبریز مرجع درمانی شمال‌غرب کشور است اما برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر شهری خدمات پزشکی باید در ورودی‌های شهر خدمات ارائه کنند.

شهردار تبریز افزایش خودرو‌ها را علل اصلی تشدید مشکلات ترافیکی در این شهر اعلام کرد و گفت: در ۶ سال گذشته تنها ۳۵۰ هزار خودرو در تبریز وجود داشت اما هم اکنون این تعداد به ۷۰۰ هزار خودرو رسیده است.

آقای هوشیار با اشاره به تک سرنشین بودن ۷۰ درصد خودرو‌ها در شهر و ایجاد راه بندان در معابر پرتردد ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در ترویج و فرهنگ استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی دارد.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت فعلی اقدامات بی‌نظیری در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است، یادآور شد: اتمام عملیات عمرانی و بهره برداری از ایستگاه‌های فاز ۳ خط یک قطارشهری، خرید اتوبوس و نوسازی یک هزار تاکسی شهری نشان از عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی تبریز است.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری در سال آینده برنامه ویژه‌ای در خصوص زیباسازی بصری و نورپردازی دارد، گفت: رسیدگی به وضعیت زیباسازی بصری و نورپردازی اتوبان پاسدران و شهید کسایی در سال آینده در دستور کار شهرداری تبریز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.