کارکنان نیروگاه هسته‌ای فرانسه همزمان با اعتصاب دیگر نیرو‌های بخش انرژی این کشور، اعتصاب نامحدودی را آغاز کردند.

کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (CGT) اعلام کرد کارکنان نیروگاه هسته‌ای این کشور علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی اعتصاب نامحدودی را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه‌های کارگری فرانسه در ماه فوریه اعلام کردند که اعتصاب سراسری علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی از ۷ مارس آغاز خواهد شد.

به دنبال فراخوان اعتصاب در بخش حمل و نقل ریلی فرانسه در روز هفتم مارس در اعتراض به دستمزد‌ها و افزایش نرخ تورم، کلمان بون وزیر حمل و نقل این کشور، با اشاره به مشکلات کارکنان بخش‌های مختلف برای جابجایی و حضور در محل کار، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ب اف ام ت و خواستار دورکاری آن دسته از کارمندانی شد که امکان دورکاری دارند.

فدراسیون ملی معادن و انرژی (FNME-CGT) نیز دیروز در توییتر اعلام کرد: «کارگزاران EDF (شرکت برق فرانسوی) نیروگاه‌های هسته‌ای دست به اعتصاب می‌زنند و بعد از ظهر امروز (جمعه) تولید برق کاهش می‌یابد».

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، کارگران بخش گاز فرانسه نیز چهار روز قبل از اعتصاب عمومی علیه اصلاحات بازنشستگی به اعتصاب جمعه پیوستند.

در ژانویه، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، پیش نویس اصلاحات بحث برانگیز حقوق بازنشستگی را که دولت در نظر دارد در سال ۲۰۲۳ تصویب کند، رونمایی کرد. بر اساس این ابتکار، مقامات فرانسوی در نظر دارند از سپتامبر به تدریج سن بازنشستگی را در این کشور سه ماه در سال افزایش دهند؛ سن بازنشستگی به ۶۴ سال خواهد رسید.

از زمان اولین اعتصاب سراسری که در ۱۹ ژانویه برگزار شد، چهار اعتصاب عمومی دیگر در فرانسه برگزار شد که صد‌ها هزار نفر را گرد هم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار