معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از راه اندازی پویش «نوروز به کرمانشاه سفر کنید» برای افزایش سفر‌های نوروزی به استان خبر داد.

علی صابر معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز و تعطیلات آن، گفت : ظرفیت مراکز اقامتی استان کرمانشاه شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، انواع اقامتگاه‌ها و… برای پذیرش گردشگران بیش از پنج هزار نفر است.

وی افزود: با توجه به استقبال خوبی که گردشگران برای سفر به استان کرمانشاه داشته و از طرفی امسال در اوایل تعطیلات نوروزی شروع ماه مبارک رمضان داریدم سفر‌های نوروزی زودهنگام آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد اقامتگاه‌ها تکمیل ظرفیت و رزرو شده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با تاکید بر افزایش جمعیت مسافران در سال جدید، تصریح کرد: بر همین اساس به منظور افزایش ظرفیت اقامتگاهی و پذیرایی از مسافران از ظرفیت سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش، شهرداری و اسکان‌های چادری از سوی هلال استفاده خواهد شد.

صابر عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر در بازه زمانی تعطیلات نوروزی به صورت گشت‌های نظارتی مشترک و غیر مشترک از تمامی مراکز اقامتی بازدید‌های مستمر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد بالای جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم ویژه و آب و هوای چهار فصل استان کرمانشاه، بیان کرد: این استان به دلیل مزیت‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی خود هرساله میزبان گردشگران فراوانی در تمامی شهرستان‌های خود است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: صنایع دستی، پیشینه تاریخی و وجود مناطق عملیاتی در دوران هشت دفاع مقدس شرایطی را ایجاد کرده که علاوه بر بازدید از بقایای تاریخی از این مناطق عملیاتی در غرب کشور نیز در قالب راهیان نور بازدید‌های بالایی صورت گیرد.

صابر با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه در زمینه خوراکی و سوغات در جایگاه سی هفتمین شهر خلق خوراک در دنیا قرار دارد، گفت: با وجود تمامی جاذبه‌های استان کرمانشاه در زمینه خوراکی، جاذبه تاریخی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی، صنایع دستی و… بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با راه‌اندازی پویشی با عنوان «نوروز به کرمانشاه سفر کنید» تا ۱۵ فروردین ماه میزبان گردشگران خواهیم بود.

وی به اقدامات ویژه حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، جشنواره‌های نوروزی و نوروزگاه‌ها در پایگاه‌های ملی و جهانی استان کرمانشاه دیگر برنامه‌های استان کرمانشاه در ایام تعطیل عید نوروز است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۲:۳۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام. هر چقدر در زمینه گردشگری تلاش کنید نتیجه اش برای استان خیلی پر بازده تره. از تجربه سایر استانها میشه استفاده کرد. ببینید همدان با همین یک فاکتور چقدر پیشرفت کرده.