هشدار دامپزشکی کردستان از افزایش گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در هفته‌های اخیر به‌دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، کشتار غیرمجاز دام از جمله اسب در استان افزایش یافته است.

مجتبی ورمقانی اظهار داشت: بنا به بررسی‌های به عمل آمده و بازدید‌های انجام شده در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت گوشت قرمز، موارد کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام از جمله اسب در سطح استان افزایش یافته است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: بیم آن می‌رود در آینده نزدیک موارد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سطح استان افزایش یابد؛ لذا از آنجایی که در کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی (قصابی‌های خانگی) هیچ گونه نظارتی قبل، حین و پس از کشتار وجود ندارد عاجزانه از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود که از مصرف این گوشت‌ها خودداری کرده و نسبت به تهیه‌ی گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز (پس از بررسی لیبل و مهر دامپزشکی) اقدام کنند.

او اضافه کرد: در تمامی کشتارگاه‌های دام استان ناظران اداره کل دامپزشکی کردستان مستقر هستند.

ورمقانی خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی از روز شنبه مورخ ۱۳ اسفند ماه طرح تشدید نظارت بهداشتی را آغاز می کند و از مردم عزیز استان درخواست می شود، موارد کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی انواع دام از جمله اسب و ... را به سامانه‌ی پیغامگیر شبانه روزی ۱۵۱۲ و یا شماره موبایل ۰۹۱۸۳۷۹۲۳۵۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.