مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ۱۲۰۰ مادر کمتر از ۴۰ سال دارای بیش از پنج فرزند با رصد سامانه‌های بهداشتی در استان شناسایی شدند.

مسعود مهدویان فر مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه اختصاصی با موضوع جمعیت در استان و رصد اقدامات دستگاه‌ها در چگونگی اجرای قانون جوانی جمعیت اذعان کرد: تاکنون فقط بخشی از قانون اجرا شده است.


او با بیان اینکه بر خلاف تصور بیشتر مردم زنان کمتر از ۴۰ سال با بیش از پنج فرزند در استان داریم افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۲۰۰ مادر کمتر از ۴۰ سال، دارای افزون بر پنج فرزند شناسایی شده که در بین آنان، مادرانی دارای هفت و هشت فرزند نیز دیده می‌شوند.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در کنار توجه به مسائل اقتصادی موضوع فرهنگی و اقناع افکار عمومی در زمینه جوانی جمعیت بسیار مهم است گفت: با کار علمی و فرهنگی بیش از ۲۰ گره ذهنی که برای خانواده‌ها در زمینه فرزند آوری وجود داشته، شناسایی و به آن‌ها پاسخ داده شده است.


مهدویان فر با بیان اینکه حمایت‌های بهداشتی و درمانی از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو ضروری است و باید با تخصیص مبالغی برای هر فرزند به خانواده کمک شود، اظهار کرد: اداره کل بهزیستی متکفل این امر است و استاندار نیز در بازدیدی که سال گذشته از منازل برخی از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو داشت با اهدای مبالغ و تسهیل اشتغال پدران، از آنان حمایت کرد، اما بی تردید نیاز‌های دیگری وجود دارد که امید است با کمک رسانه‌ها به آن‌ها رسیدگی شود.

شناسایی ۱۲۰۰ مادر اصفهانی با بیش از پنج فرزند
در حاشیه این برنامه از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.