خطیب نماز جمعه قزوین گفت: امیدوار هستیم مسئولان و دست اندرکاران خیلی سریع واقعیت ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود: مسولان واقعیت اینکه چه کسانی به این ناامنی دامن می زنند را روشن کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: اگر عامل انسانی این کار را انجام داده و عمدی در کار بوده است بایستی با عوامل برخورد قاطع شود تا امنیت مردم محفوظ بماند. 

حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی با بیان اینکه امیدوارم با تلاش همه مسوولان جامعه به جایی برسیم که آحاد مردم از رفاه نسبی برخوردار شوند، تصریح کرد: آن‌هایی که با افزایش قیمت دلار با سفره و زندگی مردم بازی می‌کند و اقتصاد کشور را به بازی می‌گیرند از استحکام انقلاب ما نگران هستند و همه مشکلات را به گردن انقلاب و مسوولان می‌اندازند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما باید از اتفاقات گذشته عبرت بگیریم و فریب اقدامات خرابکارانه دشمن را نخوریم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به روز جوان گفت: حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان جامعه اسلامی ما است همچنان که حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی خواهران و مادران مسلمان ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جوان و جوانی یعنی صداقت و اینکه جوانان در هر شرایطی پای اسلام باشند، به چادر مادران احترام بگذارند، شهدا را فراموش نکنند، پای انقلاب بایستند و اگر چنین شد، فرد روحیه جوانی را تا زمان مرگ همراه خواهد داشت.

امام جمعه قزوین با اشاره به هفته امور تربیتی، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه تربیتی کشور انجام شده، تا جایی که ما شاهد احداث نمازخانه در مدارس هستیم و در عین حال نیز فعالیت‌های قرآنی افزایش یافته که همه این‌ها مایه افتخار ما است، اما تا رسیدن به وضعیت ایده آل فاصله داریم و امیدواریم با همت مسوولان در همه زمینه‌ها بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

وی به روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: این روز فرصت بسیار مناسبی برای همه مردم است تا به کمک نیازمندان بیایند، البته باید تدابیری برای اشتغالزایی در سطح جامعه نیز ایجاد شود تا فرد با شغلی که پیدا می‌کند، خود تولید کننده باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین به روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: خداوند در خصوص سنت قرض الحسنه می‌فرمایند که هر کسی برای تامین مشکلات مردم قرض الحسنه پرداخت کند اموال او ۲ برابر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی با اشاره به روز منابع طبیعی و درختکاری نیز اظهار کرد: بهتر است مردم و مسوولان جهت تامین حفظ و سلامت خود و تامین هوای سالم نسبت به حفظ طبیعت و درختکاری در این روز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار