امام جمعه گرگان گفت: نتیجه اقدامات انجام شده برای مهار گرانی، باید به صورت شفاف و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی امروز ۱۲ اسفند در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان گفت: قوه مجریه، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه باید با تمرکز ویژه به مسئله گرانی‌ها بپردازند و موضوع گرانی باید به اولویت نخست قوای سه گانه کشور تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مقابله با گرانی نیازمند برنامه‌ریزی منسجم همه دستگاه‌های دخیل بوده و لازم است برای حل این‌مشکل همه پای کار باشند.

او همچنین با اشاره به اینکه حل مسئله فقر باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد، زیرا فقر زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه است، گفت: دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد باید به دنبال توانمندسازی نیازمندان جامعه باشند و با اشتغال آفرینی زمینه خوداتکایی آن‌ها را فراهم کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: اجرای قانون مولدسازی از سوی دولت سیزدهم باید بر مبنای سیاست‌های کلان نظام اجرایی و درآمد حاصل از فروش املاک برای مردم و توسعه و پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام کشور هزینه شود.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی با گرامیداشت روز جوان و سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: امروزه در همه جای دنیا هنرمندان و ورزشکاران را به عنوان الگو به نسل جوان معرفی می‌کنند و متاسفانه جوانان ما هم به‌جای آنکه امتیاز یک جوان توانمند را برای خود معیار قرار دهند غرق در ظواهر و مدل لباس و موی سر همین افراد می‌شوند.

او افزود: در اسلام شخصیت‌های برجسته برای الگوبرداری فراوان است، چرا نباید از شخصیت‌هایی که برای هر جامعه و در هر برهه زمانی الگو هستند، استفاده شود.

خطیب نماز جمعه گرگان با تاکید بر اینکه جوانان کارآمد فراوانی در کشوروجود دارند که باید به‌عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند گفت: متاسفانه ما میدان را باز گذاشتیم و دنیا در سایه تعلل دستگاه‌های فرهنگی برای نسل جوان ما الگوتراشی می‌کند که جای گله‌مندی دارد.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.