رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: خدمات تشخیصی و درمانی طب سنتی باید علمی، روزآمد و استاندارد سازی شود.

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: چالش‌های زیادی در سازمان نظام پزشکی وجود دارد که یکی از چالش‌های کلان این سازمان، زیست بوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور بوده که متناسب با توانمندی و شایستگی جامعه پزشکی و متناسب با انتظارت حقوق شهروندی نیست. وظیفه ذاتی سازمان نظام پزشکی کسب توانمندی علمی، مهارت افزایی و توان بالا برای ارائه خدمات در حوزه درمان، بهداشت و آموزش است.

او گفت: اختلالات و اشکالاتی که در زیست بوم جامعه پزشکی وجود دارد تنها به این جامعه و مردم مربوط نمی‌شود بلکه شامل نهاد‌های ذیربط این حوزه نیز می‌شود. تصمیم گیری‌ها نظارت‌ها و اجرای آن‌ها در حوزه سلامت مطابق با اسناد بالادستی و قوانین گفته شده نیست. در سازمان نظام پزشکی به قوانین اعمال شده به صورت باید و شاید توجه نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: اسناد بالادستی در حوزه سلامت دو دسته هستند که شامل اسناد قوانین عمومی کشور می‌شود مثل برنامه‌های پنج ساله و سند چشم انداز. دسته دیگر شامل اسنادی می‌شود که مختص به حوزه سلامت مانند سند ابلاغیه مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های کلی سلامت است.

او ادامه داد: در سیاست‌های کلی باتوجه به حوزه طب سنتی بحث بسیار مهم وجود دارد و در بند ۱۲ نیز آماده است که خدمات تشخیصی و درمانی طب سنتی باید علمی، روزآمد و استاندارد سازی شود که هفته گذشته ما دفتر کمیته طب سنتی را در سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی راه اندازی کردیم. بحث دیگر این حوزه تلفیق طب سنتی با طب نوین است.

رئیس زاده گفت: یکی از مصادیق مهم در سازمان نظام پزشکی صدور پروانه مطب بود که بر اساس همان قانون و با همکاری وزارت بهداشت ما مجوز صدور پروانه مطب را در کلانشهر‌ها از ۳۶۰ امتیاز ۲۵۰ امتیاز کاهش دادیم و در سایر شهر‌ها این امتیاز را از ۲۵۰ به ۱۸۰ امتیاز کاهش دادیم چه برای این برای تسهیل فضای کسب و کار جوانان و فارغ‌التحصیلان گام بسیار مهم بود.

او اظهارکرد: یکی از مشکلات سازمان نظام پزشکی در خصوص جوانان فارغ التحصیل پزشکی نبود تسهیلات برای ماندگاری در مناطق محروم و ارائه خدمات به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار