رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: ۲۰ مرکز نیکوکاری فعال در این شهرستان وجود دارد که اکنون ۱۵ هزار مددجوی نیازمند تحت پوشش این مراکز هستند.

جمشید باجلان رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد اظهار داشت: از ۲۰ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان، برخی مراکز در حوزه فرهنگی، ۲ مرکز در حوزه زکات و مابقی در تمام موارد اعم از معیشتی و تامین اقلام مورد نیاز مددجویان و یا در بخش بهداشت و درمان، مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به راه اندازی یک مرکز نیکوکاری فرهنگی در دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: مراکز نیکوکاری که محور فعالیت خود را امور فرهنگی قرار داده اند از دانش آموزان و دانشجویانی که حین تحصیل نیازمند یاری هستند، حمایت می‌کنند.

باجلان یادآور شد: مراکز نیکوکاری به صورت مستقل و با نظارت کمیته امداد فعالیت‌های حمایتی و اجتماعی انجام می‌دهند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد بیان کرد: مراکز نیکوکاری به صورت محله مبنا و مسجدمحور با ترکیبی از معتمدان محلی و افراد دارای دغدغه رفع محرومیت در محله ها، با اولویت هیات امنای مساجد و نخبگان محلی به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع بین نیازمندان ایجاد می‌شود.

باجلان با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری چهاردهم اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد برگزار می‌شود: چهار پایگاه در میادین اصلی شهر مستقر می‌شوند تا کمک‌های مردمی را جمع آوری کنند و در کمترین زمان ممکن به نیازمندان اهدا کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.