دومین نشست درباره چگونگی استفاده از سه و نیم میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان در سوئیس برگزار شد.

خبرگزاری  رویترز در گزارشی به نقل از یکی اعضای هیات‌مدیره صندوق امانی افغانستان در سوئیس، نوشت که این هیات در اواسط فوریه دومین نشست خود را در مورد برنامه‌ریزی برای استفاده از سه و نیم میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان در سوئیس برگزار کرده است.

شاه محمد محرابی، عضو هیات‌مدیره بانک مرکزی افغانستان که اینک همراه با انورالحق احدی، وزیر مالیه پیشین، در ترکیب هیات‌مدیره صندوق امانی افغانستان در سوئیس حضور دارد، به رویترز گفت که هیات‌مدیره این صندوق روز ۱۶ فوریه در یک نشست مجازی، در مورد چگونگی استفاده از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان گفت‌وگو کردند. 

محرابی گفت که ایده ایجاد این صندوق، استفاده از سه و نیم میلیارد دالر ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان برای پرداخت بدهی‌های افغانستان در مورد انرژی برق و مواردی از این دست، و نیز دستیابی به ثبات پولی در کشور است. 

وی با اشاره به اینکه ارزش افغانی پس از کاهش اولیه در مرداد ماه سال گذشته و زمان سقوط دولت سابق، نسبتاً ثابت باقی مانده است، دلیل عمده آن را ورود مقدار زیاد دلار به افغانستان دانست که به طور منظم توسط سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه به افغانستان ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار