کی یف از دفع ۱۷۰ حمله نیرو‌های روسی طی شبانه روز گذشته در پنج جبهه مختلف خبر داد.

با نزدیک شدن به فصل بهار جنگ اوکراین وارد فاز جدیدی می‌شود و نیرو‌های روسی به دنبال تشدید حملات خود به منظور تصاحب مناطق بیشتری در شرق این کشور هستند. شهر باخموت اکنون به کانون نبرد میان دو طرف تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات نظامی اوکراینی اعلام کردند روسیه طی هفته‌های اخیر شدت حملات خود را افزایش داده است به طوری که نیرو‌های نظامی اوکراین تنها طی ۲۴ ساعت اخیر در پنج جبهه مختلف بیش از ۱۷۰ حمله آن‌ها را دفع کردند.

ولودیمیر نازارنکو، معاون فرماندهی نیرو‌های گارد ملی اوکراین درباره شرایط جبهه‌های نبرد ادعا کرد: جنگ در باخموت به صورت شبانه روزی ادامه دارد. حقیقت این است که شرایط بحرانی است. آن‌ها هیچ محاسبه‌ای برای ضرر و زیان ناشی از تلاش برای تصرف شهر انجام نداده اند. وظیفه نیرو‌های ما در باخموت وارد کردن بیشترین تلفات به دشمن است. این در حالی است که دشمن برای تصرف هر متر از سرزمین ما صد‌ها تلفات داده است.

این مقام اوکراینی درباره تاکتیک روسیه برای تصرف این شهر راهبردی گفت: نیرو‌های روسی به دنبال محاصره شهر باخموت از شمال، شرق و جنوب هستند. با این حال، آن‌ها موفق به نزدیک شدن به مناطق غربی نشده اند. به همین دلیل نیرو‌های اوکراینی ابتکار عمل را در غرب باخموت در دست دارند.

باخموت یکی از مناطق مهم منطقه دونباس است و نیرو‌های روسیه بر این باورند تصرف این شهر کلید سیطره کامل بر این منطقه خواهد بود. اوکراینی‌ها می‌گویند این شهر ارزش راهبردی کمی دارد، اما ما به دنبال فرسودن نیرو‌های روسی در این منطقه هستیم.

نازارنکو در پایان با درخواست از کشور‌های غربی برای حمایت از اوکراین گفت: ما به هر میزانی که امکان داشته باشد به تسلیحات نیاز داریم. شمار نیرو‌های روسی در باخموت فراتر از میزان تسلیحاتی است که ما برای نابودی آن‌ها در اختیار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار