رقابت بیش از ۹ هزار داوطلب کردستانی در آزمون های کارشناسی ارشد و دکترا

سرپرست دانشگاه کردستان گفت: ۹ هزار و ۶۲۸ داوطلب کردستانی در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای در ۲ روز با هم به رقابت پرداختند.

حامد قادرزاده سرپرست دانشگاه کردستان گفت: از ۹ هزار و ۶۲۸ داوطلب، ۲ هزار و ۱۶۰ نفر را داوطلبان دوره دکترا به خود اختصاص داده‌اند.

او با اشاره به اینکه هفت هزار و ۴۶۸ نفر نیز داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد هستند، افزود: از مجموع داوطلبان دکترا ۸۲۴ نفر معادل ۳۸.۱۴ درصد را خانم‌ها و هزار و ۳۳۶ نفر معادل ۶۱.۸۵ درصد را آقایان تشکیل داده‌اند.

سرپرست دانشگاه کردستان اضافه کرد: به طور کلی آزمون مقطع دکترا با حضور هزار و ۸۵۶ داوطلب در ۲ حوزه آقایان و خانم‌ها در محل دانشگاه کردستان و مرکز علمی و کاربردی شهرستان سقز در حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه هفت هزار و ۴۶۸ داوطلب مقطع کارشناسی ارشد نیز امسال در آزمون شرکت کرده‌اند، ادامه داد: ۵۲.۵۷ درصد شرکت کنندگان این آزمون معادل ۴ هزار و ۱۶ نفر را خانم‌ها و ۴۷.۴ درصد معادل سه هزار و ۴۵۲ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

او یادآور شد: دانشگاه کردستان این افتخار را دارد که به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نظارت جامعی را بر همه آزمون‌ها بویژه آزمون‌هایی که منتج به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف می‌شود، داشته باشد.

سرپرست دانشگاه کردستان تاکید کرد: آنچه در امر برنامه ریزی مهم است، تغییر نسبت‌ها است چنان که در کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر داوطلبان خانم هستند، اما در مقطع دکترا بیشترین فراوانی را آقایان به خود اختصاص داده‌اند.زمون های کارشناسی ارشد و دکتر

قادرزاده با اشاره به اینکه در سال‌های آینده این نسبت تغییر یافته و در مقطع دکترا نیز شمار شرکت کنندگان خانم با افزایش روبرو خواهد شد، افزود: این موضوع نشان می‌دهد جریان فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی در آینده بیشتر در اختیار خانم‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.