رئیس جمهور گفت: ‌تحریم‌های اقتصادی دشمن شکست خورده و از ‌ایجاد یک میلیون شغل در سال‌ عقب نیستیم.

ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با بیان اینکه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان تا قبل از استقرار دولت سیزدهم سه سایت با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب در روز بوده است، می‌گوید: این ظرفیت با توجه به بهره‌برداری از دو پروژه آب‌شیرین‌کن در سفر رئیس‌جمهوری در مجموع به ۹ سایت با ظرفیت ۹۲ هزار مترمکعب رسیده است.

ابوالحسن عالی، دو پروژه آب‌شیرین‌کن‌های قابل بهره‌برداری در سفر رئیس‌جمهوری را مربوط به شهرستان‌های بوشهر و دشتستان دانست و اظهار داشت: آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب و آب‌شیرین‌کن دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ مترمکعب بهره‌برداری می‌شوند.

به‌گفته وی، این دو پروژه آب‌شیرین‌کن، آب را با آب طبیعی ترکیب و آب مورد نیاز جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر را تامین می‌کنند.

عالی همچنین از ۱۴۰ هزار مترمکعب پروژه در دست احداث یا امضای قرارداد خبر داد و گفت: این پروژه‌ها مربوط به شهر‌های عسلویه، سیراف، کنگان، بنک، بوشهر و آب‌پخش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر افق توسعه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های این استان را ۲۴۲ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این موضوع می‌تواند ۵۰ درصد نیاز آبی استان را تامین کند.

وی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن‌های احداثی طی سه سال آینده وضعیت آب آشامیدنی استان را به پایداری کامل می‎رساند، تأکید کرد: آب‌شیرین کن‌ها در شرایط خشکسالی نقش بسیار مهمی در تامین آب آشامیدنی خواهند داشت و تاب‌آوری جمعیت را افزایش می‌دهند.

پروژه‌ آب‌شیرین‌کن استان بوشهر

۲ سد در استان بوشهر آبگیری می‌شود

سد اخند در شهرستان عسلویه و سد باغان در شهرستان جم با مجموع اعتبار ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس جمهوری به بوشهر آبگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در این ارتباط اظهار کرد: این دو پروژه، نقش مهمی در تامین منابع پایدار آب شرب، صنعت و کشاورزی در شهرستان‌های عسلویه، جم و دشتی دارند.

علی محمدی خاطرنشان کرد: سد باغان یکی از معدود پروژه‌های فاینانس خارجی در حوزه تامین آب است که با اعتباری معادل ۳۳۳ میلیون یوان به مرحله آبگیری رسیده است.

وی افزود: این سد با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب، تامین آب در دو شهرستان را بر عهده دارد به نحوی که آب شرب در بخش ریز و انارستان شهرستان جم، آب صنعت در شهرستان جم و بخشی از حقابه‌های کشاورزی پایین دست در شهرستان دشتی را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: کاهش اتکا به منابع آب زیرزمینی، احیاء دشت‌های جم و ریز، بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش منابع تولید آب در استان بوشهر از دیگر اهداف این پروژه است.

محمدی اظهار کرد: این سد از نوع بتنی غلتکی با ارتفاع ۵۶ متر و طول تاج ۳۱۱ متر است که آب قابل برنامه ریزی آن سالانه ۱۶ میلیون مترمکعب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر سد اخند را دیگر پروژه آماده آبگیری در سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: این سد به عنوان نخستین سد مخزنی شهرستان عسلویه در حوزه روستای اخند در حال ساخت است.

علی محمدی اظهار کرد: سد اخند با حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب، با هدف تامین آب شرب و کشاورزی منطقه، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه اخند و جلوگیری از بروز خسارت به زیرساخت‌ها و تاسیسات نفت و گاز ساخته می‌شود.

وی افزود: این سد از نوع بتنی وزنی، با حجم بدنه ۴۵ هزار متر مکعب و طول تاج ۱۱۳ متر است.

محمدی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری در این سد ۷۰۰ میلیارد ریال است و با آغاز آبگیری آن، تامین آب شرب روستا‌های اطراف از مخزن این سد امکان پذیر خواهد بود.

با آبگیری سد‌های اخند و باغان، مراحل اصلی ساخت سد و امکان ذخیره سازی آب در مخزن آن فراهم شده و با تکمیل اجزای پایانی سد از جمله حوضچه آرامش، شیرآلات، جاده دسترسی و ساختمان کنترل، پروژه آماده بهره برداری کامل خواهد بود.

افتتاح ۱۵ طرح بزرگ آب و برق در استان بوشهر

بر پایان تنش آبی در سراسر کشور متمرکز شده‌ایم

رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال کاهش مشکلات و تنش‌های آب و برق در کشور است. امروز شاهدیم با تلاش متخصصان کشورمان در گروه مپنا کار بزرگی انجام شده و مشکل آب شرب بوشهری‌ها برطرف شده است.

وی افزود: جلوگیری از تنش آب از اقدامات جدی دولت است که وزیر نیرو با همتی جهادی و کار شبانه‌روزی تلاش داشته مشکل مردم کاهش یابد.

وی جیره‌بندی آب در شأن مردم ندانست و ادامه داد: از امروز جیره‌بندی آب در بوشهر پایان یافت و آب گوارا به دست مردم خواهد رسید.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای رفع مشکلات حوزه آب و سد‌سازی در استان بوشهر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

دشمن به‌دنبال ایجاد دلهره است

رئیس‌جمهور در بوشهر گفت: دشمن با جنگ ترکیبی به‌دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش‌آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.

در موضوع پیش‌آمده در مدارس وزیر اطلاعات و وزیر کشور را مامور کردم در اسرع وقت موضوع را پیگیری کنند و گزارشات را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند.

وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد

رئیس جمهور با بیان اینکه از وعده خود به مردم برای ایجاد اشتغال عقب نیستیم گفت: وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد.

وی افزود: دشمن با همه ترفندها و نیرنگ‌ها در جنگ نظامی موفق نشد، در جنگ اقتصادی شکست خورد و در جنگ ترکیبی دنبال این است که بر سفره و معیشت مردم تأثیر بگذارد و مردم را ناامید کند.

ایشان با اشاره به اینکه از وعده یک میلیون شغل در سال عقب نیستیم تصریح کرد: در استان بوشهر نیز شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم.


بهره‌برداری و اجرای ۲ طرح بندری در بوشهر و گناوه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و با استانداردهای روز دنیا احداث شده است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: شناورهای هدف پهلوگیری در پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با طول ۱۵۰ و عمق هفت متر است.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول ۲ هزار و ۳۸، یک هزار و ۱۲۰، یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین المللی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه بندرنشینان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
بعد چهل سال یک پروژه مثل ذوب اهن که مستقیما بتونن ده هزار نفر مشغول کار بشن داشتید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،
در مورد اینکه ؛ وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد! عوام فریبی نیست با اعداد و ارقام ! اشتغال ایجاد شده لزوما به معنای شغله آیا ! اگه ۹۳۰ هزار شغل ایجاد شده چه تعداد شغل از دست رفته ، چه افرادی دیگه شاغل نیستن ؟ حدودا ۶۸۰ هزار نفر شغلشونو از دست دادن ، یعنی خوشبینانه ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شده ! تازه اگه فقط آمار مد نظر باشه ! لطفا با عدد و رقم این کار ها رو انجام ندید ،اگه دولت توان اشتغال هر سال یک میلیون نفر رو داشت اینقدر در اقتصاد قوی میشدیم که امریکا باید لحظه شماری میکرد برای روابط و‌.. ، پولسوزی مردم هم برای کاهش نقدینگی و عدد تورمه !
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۷:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
قطار پیشرفت آقای رئیسی که همه دنیا را حیرت زده کرده دو مشکل کوچک دارد اولا" ترمز نداره و دوما" راننده ندارد و کاملا اتومات کار میکنه .
خدا به ملت ایران رحم کند با اینهمه پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور شما از هر لحاظ از طرحهاتون شعارها تون جلو هستین بر منکرش لعنت که چشم پیشرفت شما رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
به همه چی اشاره می‌کنه بغیر از مشکل اصلی.تمام مشکلات هم میگه علتش توطئه دشمنه.بعد از سه ماه تازه حالا میگه دستور دادم علت مسمومیت ها مشخص بشه و اونو هم به نوبه دشمن نسبت میده.این طور حرف زدن فقط توهین به شعور ملته.اگر این حالت بی دولتی نیست پس چیست
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۷:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
محضر مبارک ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران. آیا رابطه ای مابین گوشت های آلوده برزیلی با مسمومیت دانش آموزان وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
آب سد را ریختند به دریاچه شور ارومیه؟؟!!بعد آب کم بیارند دریاچه را تقطیر می کنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
پررویی خیلی زیاد
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۵:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
سلام، درمورد پرداخت ها حقوق به کارکنان شاغل وبازنشسته وشفا فیت برابر عدالت اجتماعی مد نظر قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
تنها چیزی که ایشون اعتقادی به آن ندارند عدالت با افزایش حقوق نجومی های شرکت نفت موافت کرد کارمندان شرکت ملی پست روز به روز از نظر معیشت بدتر می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
چه شغلی؟ چه کاری؟ بیش از یه دهه است که افراد زیادی بدون آزمون و ارزیابی و فقط با پارتی و سفارش وارد شرکتهای دولتی شده اند و به قدری تعداد اونا زیاده که کاری که به طور نرمال وظیفه یک نفره، بین چند نفر پخش می شه. الان 5 نفر در یک اتاق هستیم روی هم روزی یک ساعت کار مفید نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
سلام و درود خدا بر سید ابراهیم رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
مشکل دلار ۵۵ هزارتومانی روحل میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
اکثر اسخدامی هایی که دارید انجام میدید بیشتر از اینکه کمک برای مردم باشد خیانت به مردم هست شما دارید همه افرادی که با پارتی و مدرک ناقص و پایین در یه اداره , مدرسه , شرکت و کار دولتی به صورت حق تدرسی یا موقت استخدام هستند رو استخدام رسمی میکنید. این یه ضربه بزرگ به مردمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
منو اینهمه خوشبختی محاله. یک میلیون شغل در ساال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
مهار تورم و افزایش قیمت ارز و خودرو و مسکن هم از برنامه های جدیت بود. لطف کن کاری به چیزی نداشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
آره آدم تو خیابان زندگی کنه ولی آب و برق داشته باشه آره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
دولت کسری بودجه اش تامین شده دوباره جون گرفته