معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ همه تعهدات طرح نهضت ملی مسکن باید به جمع بندی برسد.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه نشست شورای مسکن استان، گفت: همه ظرفیتی که برای استان در طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده ۲۴۰ هزار مسکن برای دوره چهار ساله است.


او ادامه داد: در این زمینه برای بیش از ۱۵۰ هزار مسکن به صورت قطعی تأمین زمین شده و برای بقیه درپی تأمین زمین و الحاقات هستیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهر‌ها به ویژه در شهر‌های جدیدی که بار اصلی پذیرش جمعیت را بر دوش دارند آغاز شده است.


زینلیان افزود: در این نشست مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۳ همه تعهدات طرح نهضت ملی مسکن با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان به جمع بندی برسد و همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند بر اساس تکالیفی که مشخص می‌شود وظایف خود را ایفا کنند.


او در خصوص دستور جلسه نشست شورای مسکن، عنوان کرد: به این لحاظ که عمده بار مسکن استان و شهر اصفهان به لحاظ جمعیتی در بهارستان خواهد بود؛ آخرین وضع پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در شهر بهارستان ۳۰ هزار واحد مسکونی مصوب داریم البته تعداد متقاضیان بیشتر است که با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد بایستی تدبیر شود تا مازاد مسکن جانمایی شود.


زینلیان گفت: در این زمینه یکی از طرح‌های بهارستان شروع شده و سه هزار واحد در این شهر در حال ساخت است و اجرایی پنج طرح دیگر نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.


او ادامه داد: با این پنج طرح که امروز به نشست ارائه شد ۲۳ هزار واحد مسکونی در بهارستان احداث می‌شود که ۷ هزار واحد کمتر از تعهد اصلی است؛ بنابراین در جلسه تکلیف شد تا جلسه بعدی که دو هفته دیگر برگزار می‌شود، این میزان نیز به تعهد اصلی ساخت مسکن در این شهر اضافه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار