هشدارهای بارش باران و وزش باد به کشاورزان و گلخانه‌داران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، گلخانه‌داران و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم‌ پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران، دامداران، مرغداران و مراکز کشت قارچ توصیه می شود که نسبت به تنظیم دمای واحدها اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان بدلیل بارندگی و وزش باد نسبت به انجام عملیات محلول پاشی و سم‌ پاشی احتیاط کنند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به وزش باد، گلخانه داران نسبت به استحکام سازه ها، پوشش پلاستیکی و بسته بودن درب پنجره گلخانه ها اطمینان حاصل کنند.

این کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران نسبت به انجام عملیات هرس در باغات و استفاده از کود فسفاته اقدام کنند. همچنین باغداران به سبب وزش باد شدید از قیم برای نهال های تازه کشت شده استفاده کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا در برخی نقاط استان های هرمزگان، جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. همچنین طی این ۲ روز در سواحل دریای خزر ابرناکی، مه غلیظ و بارش خفیف باران رخ می دهد.

روز جمعه در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق نوار شرقی و روز شنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف رخ می دهد. روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمان صاف داریم.

گفتنی است طی روزهای شنبه تا دوشنبه افزایش محسوس دما در غلب نقاط کشور بویژه استان های ساحلی دریای خزر رخ می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار