استاندار گیلان در بازدید از لایروبی آب بندان‌های لنگرود و آستانه اشرفیه، بر بهره گیری بهینه از منابع آبی و آمادگی برای تامین آب کشاورزی گیلان تاکید کرد.

استاندار گیلان امروز در جریان بازدید از طرح‌های لایروبی و ساماندهی آب بندان‌های شهرستان‌های لنگرود و آستانه اشرفیه با اشاره به نگرانی‌های کشاورزان به دلیل کاهش باران برای فصل زراعی پیش رو ، بر ضرورت استفاده صحیح از ظرفیت‌های آبی استان تاکیدکرد و گفت: سردهنه‌ای که امروز در شهرستان آستانه اشرفیه از آن بازدید کردیم و قرارداد اجرای آن با پیمانکار بسته شده، یکی از سردهنه‌های بزرگی است که در عرض رودخانه سفیدرود در منطقه چهارده به طول ۴۷۰ متر با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان انجام می‌شود و بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های زراعی مردم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بررسی روند لایروبی انهار و ساماندهی آب بندان‌های لنگرود و آستانه اشرفیهدکتر اسدالله عباسی افزود: در لنگرود هم از طرح لایروبی و ساماندهی آب بندان کیاکلایه به مساحت ۵۴ هکتار که آب منطقه‌ای استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و پیمانکار با ۰، ۱۴ میلیارد ریال در حال اجرای آن است بازدید کردیم.

وی گفت: برای اجرای بخش‌هایی که مربوط به شبکه هاست، اعتباراتی پیش بینی شده و امید داریم با همکاری مردم، سال آینده با استفاده از همه ظرفیت‌های آبی استان، سال زراعی پرباری داشته باشیم. 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان بهتر است در کشت و کار برنج حتما براساس تقویم زراعی سازمان جهاد کشاورزی پیش بروند گفت: در تقویم زراعی طوری برنامه ریزی می‌کنیم که کشاورزان بتوانند از امکاناتی که برای آمادگی مزارع شان لازم است به موقع و بهینه استفاده کنند تا علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی از کشاورزی سنتی هم خارج شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.