سرپرست منطقه ۴ شهرداری کرج از آغاز عملیات اصلاح هندسی بلوار چهارباندی مهرشهر با هدف ایمن‌سازی وکاهش ترافیک خبر داد.

حسین دقیقیان گفت: با توجه به ضرورت کاهش ترافیک درون شهری و تسهیل در عبور و مرور و دسترسی آسان و درخواست‌های متعدد شهروندان درخصوص رفع گره ترافیکی به دلیل حجم بالای خودروهای عبوری، فاز اول عملیات اصلاح هندسی تقاطع‌های بلوار چهارباندی در حال اجرا است.


سرپرست منطقه ۴ کرج بیان کرد:  یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند در اجرای طرح‌های ترافیکی و کاهش میزان تصادفات درون شهری نقش مهمی ایفا کند، اجرای طرح‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر و میادین‌ها است.


دقیقیان افزود: گاهی اوقات اجرای یک تغییر کوچک در خیابان و محل عبور خودروها باعث می‌شود تا بسیاری از حوادث رانندگی کاهش یافته و از بروز تلفات و خسارات جانی و مالی جلوگیری کرد که این امر با همکاری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت.


وی با تأکید بر این که در معابر شهری دو عامل اساسی در افزایش ایمنی مؤثراست، افزود: این دو عامل شامل اجرای هندسه مناسب در مسیر با توجه به سرعت عملکرد و توجه به نیازهای رانندگان در تأمین دسترسی‌ها و دیگری نصب علائم به عنوان زبان گویای مسیر جهت هدایت رانندگان به اجرای اصول مناسب رانندگی و توجه به تقاطع خطرساز می شود که در منطقه سعی کرده‌ایم به این نکات توجه ویژه داشته باشیم.


دقیقیان عنوان کرد: مدیریت شهری همه تلاش و برنامه‌ریزی خود را در جهت روان‌سازی حجم ترافیکی معابر و تسریع و تسهیل در تردد به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان به کارگیری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.