با اقدام سریع آتشنشانان، یک شهروند نیشابوری از مرگ در میان شعله‌های آتش نجات یافت.

ابوالفضل اسدی  سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: مرد ۳۵نجات جان یک شهروند نیشابوری از میان شعله‌های آتش ساله‌ای که با آتش زدن خانه اش و محبوس کردن خود، اقدام به خودکشی کرده بود، با تلاش آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.

او افزود: در ساعت ۱۷ و ۱۹ دقیقه روز چهارشنبه با اعلام آتش سوزی یک منزل مسکونی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی نیشابور و گرفتار شدن یک نفر در داخل خانه، دو تیم از آتش نشانان ایستگاه‌های شهید رضایی و شهید حصارنویی به محل اعزام شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ادامه داد : زمانی که نیرو‌ها به محل حادثه رسیدند، شعله‌های آتش به بیرون زبانه می‌کشید لذا به سرعت اقدام به مهار آتش کردند و سپس با برش زدن نرده‌های فلزی پنجره اتاق دیگر که فرد محبوس در آنجا بود، وی را که در اثر استنشاق دود بیهوش شده بود، از داخل خانه خارج کردند.

اسدی بیان کرد: بلافاصله پس از خارج کردن مصدوم، کار احیای قلبی ریوی توسط همکاران آتش نشان آغاز و با رسیدن اورژانس ۱۱۵، وی تحویل تکنسین‌های اورژانس شد.

او تصریح کرد: ظاهراً این شخص با بازکردن شیر گاز اقدام به آتش زدن لوازم منزل کرده و شعله‌های آتش به سرعت تمام خانه را فراگرفته بود، اما خوشبختانه خود او در مقابل پنجره قرار داشت که تا زمان رهاسازی با پاشیدن آب به صورت اسپری، تاحدودی اکسیژن موردنیاز برای تنفس وی فراهم شد و او از مرگ حتمی نجات یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.