نائب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح وظایف و اختیارات کمیسیون هوشمند سازی پرداخت.

مهدی نصیری نائب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز در «دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و شهرسازی» که با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار‌های علمی در زمینه مسائل شهری برگزار شد، گفت: استقبال از ارائه پیشنهادات به شهرداری در مورد برنامه‌ها و طرح‌های تشکیلاتی در بحث مدیریت شهری و بررسی پیشنهادات در زمینه هوشمندسازی و ارتقای سطح زندگی شهروندان در یک کلان‌شهر از وظایف مهم این کمیسیون به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر اساتید و دانشجویان برای حل یک مسأله در شهر شیراز پیشنهادی مطلوب با مطالعه‌های انجام شده آماده ارائه دارند، کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر از آنان استقبال خواهد کرد.

او با اشاره به دیگر کاربرد‌های مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر گفت: بعضا در کمیسیون‌های تخصصی شورا با توجه به نیاز‌هایی که مدیران شهرداری عنوان می‌کنند، ممکن است شورا با بررسی و سیاست‌گذاری دقیق‌تر به این نتیجه رسد که یک مصوبه یا قانون با منطق علمی تصویب کند، بنابراین در این زمینه دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانند نقشی مؤثر داشته باشند.

رویکرد مثبت مدیریت شهری در راستای بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حل مسائل شهری از ظرفیت‌های مجامع دانشگاهی بهره می‌بریم.

هادی شه دوست شیرازی گفت: حوزه‌های شهرسازی و حمل‌ونقل و ترافیک از بهم‌پیوستگی مدونی برخوردار هستند و باید به موازات هم پیش رفته تا فرآیند زیست‌پذیری کلانشهر‌ها تقویت شود.

او با آسیب شناسی یکی از مسائلی که در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد، گفت: در موارد عدیده‌ای شاهد بوده‌ایم که پروژه‌های عمرانی و تعریض معابر نتوانسته‌اند، گره‌های ترافیکی را حل کنند و این امر به دلایلی نظیر تعریف کاربری‌های ترافیک‌زا، احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و ایجاد مسیر‌های دسترسی متعدد بوده است.

معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش پیرامون این کنفرانس بین‌المللی گفت: در نشست‌های تخصصی صاحب‌نظران حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک به همراه کارشناسان شهرسازی مطالب تخصصی خود را ارائه می‌کنند و بیشترین تاکید بر مباحث ۲۳ مقررات ملی و الزامات ترافیکی ساختمان‌ها است.

شه دوست با اشاره به این موضوع که عدم رعایت الزامات ترافیکی در طرح‌ها گریبان‌گیر کلان‌شهر شیراز شده است، بیان کرد: توسعه و توازن شهری با رویکرد مثبت دانشگاه امکان‌پذیر است و شهردار کلان‌شهر شیراز از سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از طرح‌های فاخر عملیاتی دریغ نمی‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با تأکید بر رویکرد مثبت مدیریت شهری در راستای بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان گفت: از مراجع علمی برای همکاری و ارائه مقالات تخصصی استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود با گردآوری داده‌های کاربردی به راه‌حل‌هایی برای چالش‌های شهری دست یابیم.

او گفت: یکی از معضلاتی که محافل علمی و آموزش عالی با آن روبرو هستند، به خلاء پایان‌نامه‌های کاربردی باز می‌گردد، به همین دلیل باید فاصله میان بخش‌های دانشگاهی و اجرایی از میان برداشته شود.

محمدمحسن مشکسار رئیس این کنفرانس نیز با تقدیر از عوامل و مدعوین این کنفرانس اظهار کرد: ۲۳۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده که ۱۷۳ مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار