مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف از تأمین اعتبار و آغاز مرمت سیمای بافت تاریخی خوسف خبر داد.

صالحی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف در نشست اعضای دفتر فنی میراث فرهنگی خراسان جنوبی به میزبانی شهرداری خوسف از آغاز مرمت سیمای بافت تاریخی خوسف از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: اعتبارات این طرح تأمین شده و در مرحله نخست نماسازی خیابان مطهری و جداره سازی زمین‌های بلاصاحب آغاز می‌شود و شهرداری نیز نسبت به سنگفرش پیاده رو‌ها اقدام می‌کند.

او اجرای طرح بازآفرینی بافت تاریخی را یکی از اقدامات مهم برای توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان کرد و افزود: طرح سنگفرش بخشی از بافت تاریخی که ۴ ماه پیش با همکاری اداره راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان آغاز شده بود تا قبل از تعطیلات نوروزی به بهره برداری می‌رسد.  

صالحی با قدردانی از تعامل شهرداری خوسف در زمینه حفظ منظر فرهنگی و احیای بافت تاریخی عنوان کرد: باید در کنار مرمت تک بنا‌ها و سنگفرش معابر داخل بافت، نسبت به تغییر و بهبود سیمای منظر تاریخی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

شهردار خوسف نیز حفظ بافت تاریخی که نماد قدمت  شهرستان است را یکی از مهمترین رسالت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: با هدف کمک به میراث فرهنگی سنگفرش پیاده روی خیابان مطهری و آوار برداری با وسیله ماشین آلات شهرداری انجام می‌شود تا کار سرعت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار