یک سخنران مذهبی، درمورد اهمیت صداقت گفتار و تحقق وعده‌های انتخاباتی مسئولان توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی، درمورد صداقت گفتار و وعده‌های مسئولان بیان کرد: راستگویی مسئولان بسیار مهم است چراکه همه مردم می‌بینند و توجه می‌کنند. از اینرو، خواهش ما از مسئولان محترم این است که با مردم صادق و شفاف باشند و رئیس‌ها و نمایندگان و... یادشان باشد که چه چیز‌هایی را در نطق‌های انتخاباتی خود بیان کردند و چه وعده‌هایی را به مردم دادند و اگر این‌ها را به خاطر دارند باید درمورد علت آن‌ها بگویند و به صورت شفاف درمورد مسائل توضیح دهند و در واقع «خواهی که چو صبح صادق‌القول شوی/خورشید صفت با همه کس یک رو باش».

به گفته این سخنران مذهبی، انتظار مردم از مسئولان این است که آن‌ها به حرف‌ها و نطق‌های خود توجه کنند و باعث نشوند که اعتماد مردم از دست برود و صداقت در گفتار با مردم داشته باشند و حتی اگر به وعده خود هم، عمل نکردند دلایل آن را بگویند و اجازه ندهند دشمن، تحلیل دیگری کند و اعتماد مردم لطمه بخورد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: «در غررالحکم» از حضرت علی (ع) روایت است: «یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ» حضرت علی (ع) فرمودند: چهار چیز باعث لطمه زدن به حکومت‌ها می‌شود. ۱. تضییع الاصول. یعنی ضایع کردن اصول (مسائل مهم). در اداره کشور، اصولی وجود دارد؛ به طوری که اگر یک حاکم، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و کلیه افرادی که کشور را اداره می‌کنند اگر این اصول را نادیده بگیرند.

این سخنران مذهبی افزود: ۲. سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت). مثلاً شهردار شهر باید به مسائل اساسی چون؛ ترافیک و... توجه کرده و آن را حل کند. ۳. به کار گماردن آدم‌های پَست و کنار گذاردن انسان‌های فاضل. افراد ناتوان را بر پُستی قرار دادن و افراد فاضل و کاردان را کنار زدن که متأسفانه، هر دولتی تغییر می‌کند توانمندی‌های دولت قبلی را نادیده می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار