گوشی هوآوی از جدیدترین پرچمدار سامسونگ مقاوم تر از آب درآمد

تست های انجام شده روی دو گوشی Mate ۵۰ Pro و Galaxy S۲۳ Ultra نشان داده است که گوشی Mate ویژگی حفاظتی قوی تری دارد.

در زمینه گوشی‌های هوشمند صفحه نمایش یکی از گران‌ترین قطعات هر گوشی هوشمند است و متاسفانه گران‌ترین قسمت گوشی، آسیب پذیرترین قسمت آن نیز است؛ در نتیجه تقریبا هر تولید کننده تلفن همراه سعی می‌کند رضایت مشتریان خود را با ارائه یک لایه حفاظتی اضافی بر روی صفحه نمایش تلفن جلب کند.

گاهی اوقات لایه محافظی که سازندگان به گوشی اضافه می‌کنند، آنگونه که گفته شده، وظیفه خود را ایفا نمی‌کند که این منجر به ناامیدی کاربران می‌شود؛ به گونه‌ای که تقریباً ۹۸ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند به جای محافظ صفحه نمایش سازنده گوشی، محافظ‌های جداگانه را انتتخاب می‌کنند.

رایج‌ترین نوع محافظت از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، شیشه گوریلا گلس ساخت شرکت کورنینگ است. اوایل امسال، این شرکت آمریکایی شیشه پیشرفته تری به نام گوریلا گلس Victus ۲ را عرضه کرد. لایه محافظ جدید در سری گلکسی S۲۳ سامسونگ وجود داشت. این گلس قوی‌تر از مدل قبلی خود می‌باشد؛ بدان معنا که کاربران نیازی به اضافه کردن محافظ صفحه به تلفن‌های خود ندارند.

تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا و میت ۵۰ پرو

آزمایش سقوط روی یک کف بتنی که توسط یک کانال معروف یوتیوب انجام شد، سختی لایه محافظ گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا را نشان داد و همچنین آزمایش مشابهی را روی گوشی هوآوی میت ۵۰ پرو انجام شد. معمولا این نوع تست‌ها را فقط برای بررسی انجام می‌دهند تا ببینند چه اندازه گوشی‌ها در برابر سقوط‌های تصادفی مقاوم هستند؟

در ویدئوی آزمایش سقوط روی بتن، یوتیوبر ابتدا آزمایش را بر روی گوشی جدید سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا انجام داد و پس از چند روز، همان تست سقوط را روی پرچمدار هوآوی میت ۵۰ پرو انجام داد.

کلیپ ویدئوی یوتیوبری را نشان می‌دهد که ابتدا دستگاه را روی یک کف سیمانی از ارتفاع کمر به پایین انداخته و دوباره آن را از بالای سر به زمین می‌اندازد.

Samsung Galaxy S۲۳ Ultra دارای جدیدترین و قوی‌ترین محافظ ساخته شده از Gorilla Glass Victus ۲ است، با این حال، به نظر می‌رسد لایه محافظ توسعه یافته توسط Corning به همان اندازه نسل قبلی خود ضعیف است.

صفحه نمایش S۲۳ Ultra نتوانست در برابر ضربه تست افت کمر مقاومت کند و ترک‌های زیادی بلافاصله پس از اولین آزمایش روی صفحه ظاهر شد، بنابراین یوتیوبر دیگر تست بالای سر ر ا انجام نداد.

تست دوم روی قسمت پشتی S۲۳ Ultra نیز از ارتفاع کمر انجام شد که همانطور که انتظار می‌رفت نتیجه تست لایه محافظ روی شیشه پشتی دستگاه بدتر از شیشه جلو بود.

گوشی نشکن
در ارتباط با گوشی Mate ۵۰ Pro، که غول فناوری چینی آن را "نشکن" نامید و ادعا کرد که صفحه نمایش دستگاه ۱۰ برابر قوی‌تر از هر گوشی دیگری در جهان است، در یک تست سقوط ثابت کرد که هوآوی هنگام معرفی این گوشی به عنوان گوشی نشکن بلوف نزده است.

در دومین آزمایشی که توسط کانال یوتیوب "PBKreviews" انجام شد، گوشی میت ۵۰ پرو از اولین تست سقوط از ارتفاع کمر جان سالم به در برد و در تست دوم تست بالای سر که در آن گوشی از ارتفاع پایین افتاد، آسیبی به گوشی نرسید.

پس از انجام این تست ها، هیچ خط و خشی روی صفحه نمایش ظاهر نشد، چرا که هوآوی کناره‌های گوشی را با یک لایه محافظ مقاوم در برابر خراش توسعه داده، است. فقط اندکی خش در کناره‌های گوشی و قاب سلفی آن ایجاد شده است.

بنابراین، در تست دراپ، گوشی میت ۵۰ پرو به لطف لایه محافظ ساخته شده از شیشه Kunlun که هوآوی می‌گوید یکی از قوی‌ترین لایه‌های حفاظتی در هر گوشی هوشمند امروزی در جهان است، بهتر از گلکسی اس ۲۳ اولترا عمل کرد.

منبع: صدی البلد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا رئوفی زاده
۰۰:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
هوآوی همیشه اولین و بهترین گوشی بوده و هست
آخرین اخبار