پیشرفت فیزیکی ۴ درصدی طرح فاضلاب آبادان و خرمشهر

طرح فاضلاب آبادان و خرمشهر پس از گذشت یک سال تاکنون فقط ۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدرضا کرمی نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:طرح توسعه شبکه آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر در دستور کار دولت قراردارد و وزارت نیرو مصمم است تا مسئله آب و فاضلاب را در کل استان بویژه این دو شهرستان و اهواز به حد مطلوب برساند.

با اقدامات اولیه انجام شده شبکه فاضلاب آبادان تاسال ۱۴۰۰، ۵۸ درصد پیشرفت داشته که امسال به ۶۲ درصد رسیده است، در خرمشهر هم از ۴۹ درصد به ۵۲ درصد رسیده که هرکدام به سه یا چهار درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اند.

اعتبارات طرح توسعه شبکه آب و فاضلاب از سه طریق پیگیری می‌شود؛ نخست محل اعتبارات تملک دارایی که دولت در اختیارمان قرار داده است که از این بین سهم آبادان و خرمشهر در سال ۱۴۰۱ هرکدام ۷۲ مییلیارد تومان بوده است؛ و از این مبلغ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به نقدینگی رسیده است؛ دیگری ماه ۵۶ است که در آبادان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان به نتیجه و پیشرفت قابل قبولی رسیده است.

در این طرح، تکمیل شبکه فاضلاب آبادان شامل ساخت ۹ ایستگاه پمپاژ، اجرای ۱۲۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب و ۱۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری قرار گرفت.

طرح فاضلاب خرمشهر نیز شامل ساخت هشت باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۸۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۱۳ هزار و ۷۵۰ فقره انشعاب فاضلاب شامل اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.

محل سوم تامین اعتبار این طرح از بخش تهاتر نفت است که اتبارات این طرح برای آبادان هزار و ۲۰۰ و خرمشهر ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

در این باره به جمع بندی نهایی در وزارتخانه و قرارگاه خاتم رسیدیم و قرار شد مناقصه‌ای برگزار شود و طرف برنده این طرح را اجرایی کند.

در آبادان قرارگاه خاتم تجهیزات کارگاهی لازم را انجام داده است، اما در خرمشهر این قرارگاه منتظر نتیجه نهایی مناقصه است که تا دو هفته آینده نتیجه اعلام خواهد شد.

طرح فاضلاب در آبادان از محل اعتبار ماده ۵۶ در حال اجراست و در مدت سه سال اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۰۰:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
بهارستان وزمین شهری هم آسفالت و چمن مصنوعی و طبیعی و درمانگاه و مدرسه و مسجد و حسینیه و پارک و فضای سبز ایجاد کنید