مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام محمدطه مهری، مدیرکل زکات کمیته امداد کشور امروز در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در اردوگاه علی ابن ابی طالب (ع) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فریضه الهی زکات به عنوان شاخص نظام‌ساز در حال دنبال شدن است و از تیرماه امسال به صورت منظم هر هفته جشنواره زکات در یکی از استان‌های کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند در فرهنگ سازی و ترویج این فریضه الهی بیش از پیش تاثیر گذار باشد.

مهری با اشاره به اینکه این بیست و هشتمین جشنواره زکات کشور بوده که امروز در حال برگزاری است، به آمار جمع آوری زکات کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان زکات اعم از زکات واجب، مستحب و فطریه در دبیرخانه کشوری جمع‌آوری شده است.

مدیر کل زکات کمیته امداد کشور بیان کرد: امیدواریم به واسطه جمع‌آوری بیش از پیش زکات، بخش زیادی از مشکلات نیازمندان کشور را برطرف کنیم چراکه در صورت ادای دین و انجام وظیفه به نحو احسن، شاهد فقر و فقیری در جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه آیات بسیاری در اهمیت و جایگاه فریضه زکات وجود دارد، خاطر نشان کرد: زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از زکات مال خود را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی پرداخت کنند.

مهری در پایان اذعان کرد: ظرفیت زکات بسیار بیشتر از این‌ها است و با همراهی عالمان دینی می‌توانیم مبلغ بیشتری را جمع‌آوری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.