ترکیه اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر زلزله ماه گذشته در جنوب این کشور به ۴۵ هزار و ۸۹ نفر رسیده است.

اداره اورژانس و حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر زلزله ماه گذشته در جنوب این کشور به ۴۵ هزار و ۸۹ نفر رسیده است.

به گزارش «آناتولی» اداره اورژانس و حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰ پس لرزه بر اثر زلزله ۶ ژانویه که مرکز آن استان قهرمان مرعش بود ثبت شده است.

آفاد افزود این زلزله منجر به فوت ۴۵ هزار و ۸۹ نفر در استان‌های قهرمان مرعش، غازی عینتاب، شانلی اورفه، دیار بکر، آدانا، ادیامان، عثمانیه، هاتای، کلیس، ملاطیه و الازیغ شده است.

این اداره اعلام کرد تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر از مناطق زلزله زده تخلیه شده اند.

زلزله ویرانگر ۷.۷ ریشتری بامداد روز دوشنبه ۶ فوریه، ترکیه و سوریه را به شدت لرزاند و برخی از کشور‌های همجوار را نیز تحت تاثیر قرار داد. در این زلزله کشور‌های ترکیه و سوریه بیشترین خسارت جانی و مادی را دیده اند.

این درحالی است که سه شنبه در ترکیه زمین‌لرزه جدیدی به ثبت رسیده است. بنا بر گزارش آناتولی، این زمین‌لرزه با قدرت ۵.۶ ریشتر، مرکز ترکیه را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری اروپا اعلام کرد که کانون این زلزله، استان «قیصریه» ترکیه بوده است. روز دوشنبه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر شرق ترکیه را لرزاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار