دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشگاه تهران گفت: خانواده در برابر رسانه، واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است.

محسن اسماعیلی دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشگاه تهران با اشاره به  اهمیت این همایش خانواده و رسانه گفت: خانواده به عنوان یک نهاد است. این نهاد سرنوشت آینده و نسل‌های بعدی ما را رقم می‌زند. خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است.

او ادامه داد: خانواده جایی است که انسانیت به رشد و کمال می‌رسد زیرا خانواده جهان و تاریخ را روشن می‌کند. باتوجه به آیه‌ای در قرآن که می‌فرماید؛ خانواده بزرگترین اذن بشریت و جامعه است.

اسماعیلی افزود: پرداختن به خانواده یکی از وظایف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه‌ قوانین جامعه باید بر اساس حقوق خانواده باشد. رسانه پدیده امروزی نیست بلکه رسانه‌های مبنی بر فناوری نوین نوع خانواده‌ها را تغییر داده است. خانواده‌ها در عصر امروز دو نوع هستند که شامل فضای حقیقی و فضای مجازی می شوند.

او تصریح کرد: فضای حقیقی در خانواده‌ها کم‌رنگ شده است. فضای رسانه که همان به فضای مجازی مربوط می‌شود روابط زوجین را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشگاه تهران گفت: آنچه باید سر لوحه مسئولان باشد مدیریت تحولات رسانه‌ای است در غیر این صورت رسانه‌ها ما را مدیریت می‌کند.

او اظهار کرد: ترسیم چشم انداز‌های جامعه تنها اسناد کلان و ابلاغ آن‌ها نیست که برخی از آن‌ها حتی عملی هم نمی‌شوند بلکه ترسیم جامعه رسانه‌ها هستند. امروزه از رسانه می‌توانیم برای آگاهی خانواده‌ها و حتی کودکان استفاده کنیم. رسانه‌ها بهترین راهکار برای رفع تبعیض‌های جامعه و جوانان هستند.

اسماعیلی بیان کرد: آموزش و پیوند‌های عاطفی ، روابط محبت آمیز بین فرزندان و نشان دادن جایگاه و رسالت آن‌ها را می‌توان از ظرفیت‌های مثبت رسانه استفاده کنیم که برخی از خانواده‌ها از این ظرفیت رسانه‌ها استفاده نمی‌کنند.

برچسب ها: حقوق رسانه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.