سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مراکز مثبت زندگی، ظرفیتی برای کم کردن ماموریت‌های بهزیستی با آزادی عمل بیشتر است.

ناصر چاووشی سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مثبت زندگی استان با اذعان به اینکه ظرفیت ساختار‌های رسمی حاکمیتی پاسخگوی نیاز‌های جامعه هدف نیست گفت: از دو سه دهه پیش برخی دستگاه‌ها همچون پلیس، مخابرات و پست مراکز مشابهی را ایجاد کرده‌اند و وارد نشدن بهزیستی به این عرصه لذا اجتناب ناپذیر بود.


او با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در بهزیستی برای ارائه خدمات افزود: این مراکز ظرفیت‌هایی مردم پایه هستند که در ساختار‌های حاکمیتی نمی‌گنجند، دارای آزادی عمل بیشتر هستند و راحت‌تر می‌توانند فعالیت کنند.


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: از طرفی انتظارات و مطالبات جامعه هدف زیاد است و از طرف دیگر ساختار کوچک و محدود ما نمی‌تواند پاسخگوی این میزان از مراجعات باشد.


چاووشی با اشاره به اینکه بازدید‌های میدانی و تعامل فراسازمانی کاری است که مددکاران به خوبی از عهده آن برمی‌آیند، تعطیلی مراکز را رویکرد بهزیستی ندانست و ادامه داد: بهزیستی با محدودیت‌های در زمینه پرداخت به موقع یارانه روبرو است که این موضوع در سایر مراکز تحت نظارت نیز دیده می‌شود، چون تعریف یارانه در آن مراکز به دلیل هزینه‌های خوراک، درمان،  تجهیزات پزشکی و... به نسبت حیاتی‌تر از تعریف یارانه در مراکز مثبت زندگی است.   

او تاکید کرد: مراکز، ظرفیتی برای کم کردن ماموریت‌های بهزیستی و رویکرد بهزیستی، واگذاری فعالیت‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های اجرایی و زیر پوشش قرار دادن فعالیت‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
آزادی عمل بیشتر یعنی چه؟؟ مدیرش ورق میده ب دست معلولان بیچاره میفرسته ک کپی بگیر و بیار برام بدون پرداخت هزینه کپی بر میداریم از صفحات سایت بیمه و میبریم ک مثلا بیمه پرداخت شده !!!! چرا از معلول کپی میگیرین به اندازه یک جزوه؟؟ چرا کپی و حذف نمیکنن ؟ برای معلول هزینه رفت آمد زیاده ماشین نداره کار نداره خب تو سایت تامین اجتماعی مگه نمی بینید بیمه پرداخت شده؟؟ چرا مردم و اذیت میکنین؟؟
آخرین اخبار