مدیر شرکت آب و فاضلاب دلفان گفت: ساکنان ۱۸روستای این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

عباس زارعیان مدیر شرکت آب و فاضلاب دلفان گفت: برای اجرای این طرح‌ها با بهره مندی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر، ۱۰۵میلیارد ریال هزینه شده است.

او اظهار داشت: گرمه خانی، کاوه سفلی مجتمع عزیزکشته با ۹روستا در میربگ جنوبی، ظفرآباد، شکرآباد، کریم آباد جدید و قدیم از جمله روستا‌هایی هستند که در گذشته با مشکل بی آبی و کم آبی مواجه بودند، اما اکنون از نعمت آب شرب بهره‌مند شده اند.

زارعیان گفت: همچنین امسال برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستانشینان دلفان چهار حلقه چاه عمیق آبرفتی و آهکی در مناطق ریخان، گلال، بگوردی برهما و هفت چشمه با هدف جبران کم آبی ۴۰روستا حفر شد و ایستگاه پمپاژ آب شهر نورآباد نیز به بهره برداری رسید.

او با اشاره به بهره برداری مخزن پنج هزار مترمکعبی و خط انتقال آن با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در سال جاری ادامه داد: همچنین ۶حلقه چاه دستی برای حل مشکل کم آبی در روستا‌های پیردوستی، چمن باوله، ده یوسفیان، گاومر، چم‌کریم و محمد رضا آباد حفر شده است.

مدیر آبفا دلفان با بیان اینکه کار شناسایی و مطالعه ۹حلقه چاه عمیق آهکی و آبرفتی در این شهرستان به پایان رسیده است اظهار داشت: با حفر چهار حلقه چاه در حاشیه شهر نورآباد نیز آب شرب تعدادی از روستا‌های منطقه اولاد قباد تامین خواهد شد که این مهم نیازمند تامین اعتبار است.

زارعیان اجرای فاز دوم مجتمع هزار خانی و مجتمع شهدای میربگ شمالی توسط قرارگاه امام حسن (ع) سپاه دلفان را از مهمترین طرح‌های در دست ساخت عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها مشکل آب شرب ساکنان۲۲روستا در مناطق میربگ، خاوه و کاکاوند حل خواهد شد.

او با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها افزود: در پی کاهش بارندگی سال‌های اخیر و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی، هم اکنون ۱۸۰روستا در دلفان با مشکل کم آبی مواجه هستند و آبرسانی به ۶۵روستا با ۱۱هزار و ۷۰۰نفر جمعیت بوسیله تانکر انجام می‌شود.

 

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.