طرح قرارگاه سلامت برای عضویت قشرهای مختلف در صندوق بیمه اجتماعی لرستان

در چارچوب "قرارگاه کرامت" قشر‌های مختلف می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر لرستان شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان گفت: در چارچوب "قرارگاه کرامت" قشر‌های مختلف می‌توانند عضو این صندوق شوند.

محمدرضا عسگریان با اشاره برنامه دولت برای افزایش خدمات بیمه‌ای روستایی و عشایری، عنوان کرد: همزمان با شروع کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان در تیرماه سال جاری، طرح "قرارگاه کرامت" در استان اجرا شد.

او ادامه داد: "قرارگاه کرامت" سال کاری برای خود تعریف کرده است که بر اساس آن صندوق ظرف یک سال باید یک میلیون نفر بیمه شده جذب کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان هدف از تشکیل "قرارگاه کرامت" را همسان سازی حقوق بیمه شدگان در چارچوب بودجه واقعی این صندوق در تصمیمات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

عسگریان گفت: با شروع به کار قرارگاه کرامت ۴۸ کارگزار به عنوان افسران خط مقدم قرارگاه در لرستان شروع به فعالیت کردند.

او با اشاره به اینکه سهمیه تکلیفی لرستان در قالب قرارگاه کرامت، بیمه شدن ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تا تابستان سال ١۴٠٢ است، افزود: از آغاز تأسیس قرارگاه کرامت تاکنون یک سوم سهمیه تکلیفی لرستان تخصیص یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان، همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران را برای سوق دادن مردم به سمت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضروری دانست.

عسگریان در خصوص شرایط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز توضیح داد: همه افراد اعم از زن و مرد و متاهل و مجرد از سن ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی عضو شده و پس از ۳۰ سال بازنشسته شوند.

او گفت: افرادی که در سن ۵۰ سالگی اقدام به بیمه می‌کنند پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه در ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان پایین‌ترین پرداخت حق بیمه در صندوق اجتماعی را سالانه ۶۰۰ هزار تومان و سقف آن را یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان عنوان کرد و گفت: سوابق بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قابل انتقال به صندوق‌های دیگر از جمله بیمه تامین اجتماعی است.
عسگریان گفت: این آمادگی را داریم که خبرنگاران استان نیز جذب صندوق بیمه اجتماعی شوند و در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صحبت‌های اولیه را انجام داده‌ایم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.