رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نقش ماما‌ها در پیشبرد اهداف جوانی جمعیت در حوزه سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همایش ملی «رویکرد‌های علم مامایی و سلامت باروری در راستای جوانی جمعیت»، اظهار کرد: در این همایش ملی که با استقبال خوبی روبرو شده است، مباحث علمی و ارزنده در جهت ارائه خدمات صادقانه و دلسوزانه به مردم مطرح می‌شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس افزود: توفیقات بسیار بزرگی در نظام سلامت به دست آمده که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون شهدا و ایثار و تلاش تمامی کارکنان مجموعه سلامت بوده است.

او با بیان اینکه نظام سلامت، کارنامه شاخص و قابل توجهی دارد؛ شاخص امید به زندگی، کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان و کاهش مرگ نوزادان زیر پنج سال را از جمله دستاورد‌های این نظام برشمرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، بر ضرروت تبیین و آگاهی بخشی دستاورد‌های نظام سلامت تاکید کرد.

حسینی با تاکید بر ارتقای جایگاه گروه مامایی در مجموعه سلامت، به نقش محوری ماما‌ها در نظام سلامت اشاره کرد که در حوزه جوانی جمعیت نیز می‌توانند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشند.

اهمیت مشارکت رسانه ها، مبلغان، طلاب و فعالان فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت

زهرا یقطین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در حاشیه این همایش گفت: در بازدید‌های مستمر از حوزه سلامت شهرستان‌های استان فارس، شاهد تلاش شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم.

او افزود: بخش تاثیرگذار ترویج فرهنگ جوانی جمعیت بر عهده بهورزان است که ما شاهد نتیجه اقدامات و تلاش‌های این قشر زحمتکش نظام سلامت در ارتقای وضعیت بهداشتی کشور هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: فرهنگ سازی در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند مشارکت رسانه ها، مبلغان، طلاب، فعالان فرهنگی است.

یقطین با اشاره به استفاده از ظرفیت داشبورد مدیریتی دانشگاه به ویژه در بحران کروناویروس که موفقیت آمیز بوده، حمایت خود را از مجموعه دانشگاه برای اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت مردم اعلام کرد.

همایش ملی «رویکرد‌های علم مامایی و سلامت باروری در راستای جوانی جمعیت»، امروز نهم اسفند ۱۴۰۱ با حضور سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و تا یازدهم اسفندماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه ماماهای کشورمون سواد مامایی ندارن و مانند زنان قابله قدیم هستن شاید بدتر و بسیاری از ماماها به خصوص بخش دولتی با مادران باردار برخورد خوبی ندارن و برای راحتی کارشون که بچه زودتر به دنیا بیاد مادر و بچه رو دچار عارضه می کنن سلامتی مادر و بچه اصلا براشون مهم نیست فقط پول براشون مهمه و فقط می خواهن به عنوان ماما خصوصی باشندلطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار