رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: در سازمان پژوهش‌ها ۷ پژوهشکده تراز اول و بسیار پویا داریم که در آن اندیشمندان، تولید دانش فنی را بر عهده دارند.

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: فراخوان جشنواره خوارزمی از فروردین آغاز و تا مهر امسال ادامه داشت. جشنواره خوارزمی امسال برای اولین بار در ۳ بخش برگزار شد که از طرح‌های انتخابی، ۵ طرح از شاخه بین المللی، ۴ طرح از شاخه جوانان و ۴ طرح نیز از شاخه فناوری و نوآوری است.

او افزود: حدود ۵۸۰ طرح به دبیر خانه جشنواره از ۲۵ کشور دنیا ارسال شد که شامل زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی است که از طریق سایت جشنواره این فراخوان اطلاع رسانی شد.

زمانیان اظهار کرد: زیر گروه طرح‌های جشنواره خوارزمی امسال شامل حوزه های بنیادی، کاربردی، توسعه و فناوری بود.

او گفت: در سازمان پژوهش‌ها ۷ پژوهشکده تراز اول و بسیار پویا داریم که در آن اندیشمندان، تولید دانش فنی را بر عهده دارند. به موازات این پژوهشکده‌ها ما ۱۵۰ واحد فناور داریم که با توجه به دانش فنی که پژوهشکده‌ها ایجاد کردند در اختیار کشور قرار داده شده است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: کار ما تولید دانش فنی است تا بتوانیم آن را در اختیار واحد‌های فناور و واحد‌هایی که کار تجاری سازی انجام می‌دهند بگذاریم. برگزیده شدگان جشنواره خوارزمی را به پژوهشکده‌ها معرفی خواهیم کرد.

او بیان کرد: در سازمان پژوهش امکانات بسیار خوبی داریم مثل گروه مهندسی پزشکی که برگزیدگان با ورود به این سازمان و ثبت اطلاعات خود و طرحشان می‌توانند از حمایت‌ها بهره مندشوند. تشکیل اتاق فکر نیز از برنامه‌های سازمان پژوهش و جشنواره خوارزمی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار