مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: ۸۱ مرکز کوثر در شهر تهران داریم که ظرفیت اشتغال ۱۴۵۱ زن را دارد.

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امروز تمرکز ما بر حیطه کارآفرینی زنان در شهر تهران است. در همین رابطه نمایشگاه زنان و تولید ملی پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود و این فرصتی است برای عرضه محصولات زنان ایرانی به ویژه زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال در بوستان گفتگو برگزار شده و ۱۱۶ کسب و کار و ۲۶۰۰ زن محصولات خود را عرضه خواهند کرد این محصولات یا به صورت خانگی تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۸۱ مرکز کوثر در شهر تهران داریم که ظرفیت اشتغال ۱۴۵۱ زن را دارد، ادامه داد: ویژگی نمایشگاه امسال اسن است که غیر متمرکز است و علاوه بر بوستان گفتگو در ده ایستگاه مترو محصولات ۱۴۴۶ نفر از زنان به فروش خواهد رسید و در مجموع در این نمایشگاه‌ها محصولات ۴۵۰۰ زن به فروش خواهد رسید.

اردبیلی با اشاره به غرفه‌های فروش محصولات در ایستگاه‌های مترو گفت: در ایستگاه‌های تجریش شریعتی آزادی سرسبز میدان، ولی عصر شهر ری پارک قیطریه قائم و شادمان این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما با ۳ الی ۴ مدل کارآفرینی را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها ارتقا و تقویت مشاغل خانگی است و در همین خصوص کمپین کار در خو نه مان است را که مبتنی بر اشتغال خانگی است راه‌اندازی کردیم و هزار نفر ثبت نام داشته است. افراد متقاضی می‌توانند به سایت زنان تولید ملی مراجعه و ثبت نام کرده و از آموزش و مشاوره استفاده کنند.

مدیر کل زنان شهرداری تهران درباره زنان زندانی و زندانیان رای باز گفت: ۱۷۴ نفر از این زنان خدمات مشاوره و مددکاری دریافت کرده اند و ۷۰ نفر از آن‌ها در کوثر‌ها مشغول فعالیت هستند بسیاری از آن‌ها آزاد شده اند و برخی هم همچنان مشغول هستند.

وی درباره موضوع نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: پوشاک حیطه محوری این نمایشگاه است کالای حجاب صنایع چرب و صنایع دستی و چند غرفه مربوط به کوثر‌های مواد غذایی است و امید داریم این فرصت برای این زنان و سایر شهروندان موثر باشد. البته باید بگویم نمایشگاه برای شهرداری تهران درآمدزایی نداشته است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به حواشی افتتاح‌های مخصوص بانوان گفت: فرصت برای افتتاح‌ها بسیار زیاد است و در زمانی که قرار بود پروژه‌های معاونت بانوان افتتاح شود بحث افتتاح پروژه‌های هوای پاک نیز مطرح شد و برهمین اساس ضرورتی ایجاد شد که به دلیل اهمیت هوای پاک افتتاح بوستان بانوان با تاخیر انجام شود.

وی درباره تعداد زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک شهرداری گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار شهر تهران گفت: از سنوات گذشته تعداد ۱۵ هزار نفر در سامانه ما در طول سالیان ثبت شده و ما مجددا برای اینکه اطلاعات به روری داشته باشیم در طی فراخوانی بررسی کردیم و تاکنون ۸ هزار نفر در سامانه ما ثبت شده که زن سرپرست خانوار نیازمند کمک شهرداری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار