لاوروف از کشور‌های عربی به دلیل موضع متعادل در قبال اوکراین، علیرغم فشارها، تمجید کرد.

سرگئی لاوروف گفت: توسعه روابط با کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا اولویت سیاست خارجی روسیه است.

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنرانی خوش‌آمدگویی به کنفرانس خاورمیانه در باشگاه بین‌المللی والدای گفت: کشور‌های عربی حتی در شرایطی که با فشار شدید غرب مواجه هستند، موضع متعادلی در مورد وضعیت اوکراین اتخاذ کرده‌اند.

این سخنرانی توسط میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که همچنین فرستاده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه و آفریقاست، قرائت شد.

او افزود: ما با رضایت گزارش می‌دهیم که علیرغم فشار‌های بی سابقه غرب به رهبری آمریکا دوستان عرب ما موضع متعادلی در مورد اوضاع در اوکراین و اطراف آن اتخاذ کرده اند، زیرا آن‌ها قبل از هر چیز بر اساس منافع ملی اساسی خود عمل می‌کنند. 

لاوروف گفت: توسعه روابط با کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا اولویت سیاست خارجی روسیه است. تقویت گفت‌وگوی مبتنی بر اعتماد و همکاری‌های متقابل متنوع با هر یک از کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین انجمن‌های چندجانبه فعال در فضای خاورمیانه از اولویت‌های راهبردی بی‌قید و شرط سیاست خارجی روسیه است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: دیپلماسی روسیه به کار خود برای تبدیل خاورمیانه به منطقه امنیت، ثبات و رفاه ادامه خواهد داد. ما به کمک برای غلبه بر شرایط بحرانی و مشارکت در بازسازی کشور‌های آسیب دیده پس از جنگ ادامه خواهیم داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
پس قراره عربستان به شما هم کمک مالی بکنه
زرشک
فقط ایران هست که چوب همکاری با شما را می خوره
بنابراین درانتخاب دوست و دشمن دقت کنید
و حق ایران رابدهید
آخرین اخبار