مدیرکل صدا وسیمای مرکز همدان گفت: مستند وصف ایثار خاطرات حاج عابدین زرینی جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی است که با داشتن جراحت، همچنان دست از کار و تلاش برنداشته است.

کیوان الوندی در مراسم رونمایی مستند وصف ایثار افزود: کار تولید این مستند چندین ماه طول کشید و بخش‌هایی از آن در ایام اربعین در عراق تصویربرداری شد و بخشی در تهران و تصویربرداری اصلی در زادگاه این جانباز در شهرستان نهاوند و روستای بیان انجام شد.

او با اشاره به اینکه مستند حاج عابدین دوران قبل و بعد از انقلاب را روایت می‌کند، تصریح کرد: در سال جدید مستند‌های زیادی با موضوع زندگی شهدا، ایثارگران و جانبازان تولید و پخش شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه مستند حاج عابدین حدود ۳۰ دقیقه و به تهیه کنندگی علی سهرابی و به کارگردانی علی کاظم نادری است، تاکید کرد: تاکنون مستند‌های زیادی از ایشان در شبکه همدان و سراسری پخش شده است.

الوندی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم فرهنگی صدا و سیمای مرکز همدان شناخت و معرفی نخبگان، جوانان موفق، جانبازان و ایثارگران است، افزود: وظیفه ما رسانه‌ای‌ها این است که فداکاری خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا را به تصویر بکشیم و آن‌ها را به مردم معرفی کنیم.

علی کاظم نادری کارگردان و مستند ساز این اثر در مراسم رونمایی ازآن گفت: حاج عابدین زرینی، یکی از هزاران جانباز جنگ تحمیلی است که همچون دیگر رزمندگان با شروع جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، در اوج جوانی برای دفاع از کشور و مملکت اسلامی به جبهه شتافت و در این راه چندین بار مجروح و به درجه جانبازی نائل آمد.

مستند حاج عابدین امروز ۹ اسفند ساعت ۳۰ و ۱۴ دقیقه از شبکه همدان پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.