مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان کار در بیمارستان‌های دانشگاهی خبر داد.

مهران امین گفت: طبق قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، دستگاه‌های مختلف وظایفی برعهده دارند و در حوزه درمان نیز ارائه خدمات درمانی به کودکان کار بر عهده این معاونت گذاشته شده است.

او می گوید: بر اساس هماهنگی که با اداره‌کل بهزیستی خوزستان انجام شده است، کودکان و نوجوانان کار، به صورت رایگان پذیرش و درمان می‌شوند.

به گفته او به این افراد پس از پوشش بیمه‌ای و در صورت نیاز خدمات درمانی، خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود و در صورتی که این افراد تحت پوشش بیمه‌ای نیز نباشند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کودکان کار باید از طریق اداره‌کل بهزیستی خوزستان معرفی شوند یا می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه از این اداره، به بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه و خدمات را به صورت رایگان دریافت کنند.

به گفته او این برنامه از آبان‌ماه امسال اجرایی شده که از زمان اجرای این برنامه تا دی‌ماه، در اهواز به ۲۱ کودک کار خدمات درمانی ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.