مکرون: فرانسه حضور نظامی خود را در آفریقا کاهش می‌دهد

رئیس جمهور فرانسه از کاهش قابل توجه پرسنل نظامی فرانسوی در قاره آفریقا خبر داد.

امانوئل مکرون، رئیس دولت فرانسه در سخنرانی خود در آستانه سفر به آفریقا گفت: تحول در ماه‌های آینده با کاهش محسوس نیروی نظامی و افزایش قدرت در پایگاه‌های شرکای آفریقایی ما آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون افزود: این سازماندهی مجدد به منظور عقب نشینی یا جدایی نیست، اما در واقع منجر به ادغام پایگاه‌های اصلی خواهد شد.

راشا تودی نیز گزارش داد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که وارد رقابتی برای دسترسی به آفریقا نشده است. این اظهارات در آستانه سفر آتی وی به سراسر قاره آفریقا بیان می‌شود. 

مکرون مدعی شده است که کشور‌های دیگر از حضور نظامی فرانسه در آفریقا بهره برداری کرده اند. او اعلام کرده است که تنها علت حضور فرانسه در این سال‌ها در آفریقا تامین امنیت بوده است. اما به نظر می‌رسد که مکرون به جز این هدف به دنبال پول در آفریقا بوده است. 

به نظر می‌رسد که مکرون هم اکنون به دنبال بهانه‌های دیگری برای حضور در آفریقاست. مکرون اعلام کرده است که فرانسه می‌خواهد از منافع خود دفاع کند. به نظر می‌رسد که واشنگتن هم به دنبال بهانه‌های دیگر برای حضور در آفریقا باشد. اخیرا شاهد سفر جیل بایدن همسر جو بایدن به آفریقا بودیم. اما باید گفت که سرمایه گذاری که مکرون درباره آن در آفریقا صحبت می‌کند در نهایت به نفع شرکت‌های فرانسوی ختم خواهد شد. این موضوع درباره سرمایه گذاران آمریکا در این قاره هم صدق می‌کند. آمریکا و فرانسه همچنین تلاش می‌کنند که چهره بدی را از چین و روسیه در کشور‌های آفریقایی نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
نہ تو رو خدا ادامہ بدہ کم دزدید ازشون
اھان یادمون نبود الان باید ھمہ ھوش و حواست رو جنگ اکراین و خاورمیانہ مخصوصا ایران باشہ
آخہ تو نباشی امریکا و دوستات کم می یارن کی بہ ایران گیر بدہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
فرانسه اشغالگری را کاهش نمیدهد آفریقایی ها از خواب غفلت بیدار و استعمارگران را بیرون می اندازند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
مکرون فعلا
تمرکزبرخاور میانه
تمرکز بر ایران
تمرکز براسلام
تمرکز برشیعه
با هدف غلبه ونفوذ
برتمدن ایران زمین
آخرین اخبار