معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری ۵۰۰ جشن و رویداد به مناسبت نیمه شعبان، گفت: تلاش شده مراسم ملی و آیینی به صورت ویژه برگزار شود.

مجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اعلام اینکه مانند همه مناسبت‌ها برای نیمه شعبان نیز به منظور جلب مشارکت مردم فراخوان داده شده گفت: بیش از ۵۰۰ جشن و رویداد در نیمه شعبان در شهر خواهیم داشت و روز عید نیز جشن خیابانی در مسیر منتهی به گلستان شهدا برگزار می‌شود.


او با اشاره به ضرورت نگاه فرهنگی به در زمینه‌های مختلف زندگی شهری گفت: اصفهان شهری تاریخی و گردشگری است و باید متناسب با جاذبه‌های تاریخی و میراثی، آن همانند دیگر شهر‌های تاریخی جهان تقویمی از مناسبت‌های مرتبط با میراث فرهنگی ناملموس داشته باشد و آن را به شهروندان خود و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.


معاون فرهنگی شهردار اصفهان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان (پوپک)، هفته فرهنگی اصفهان و جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان را از همین رویداد‌های فرهنگی تقویم اصفهان بیان و اضافه کرد: به عنوان مثال اجرا‌های بخش خیابانی جشنواره طنز خندستان با استقبال مردم مواجه شده و با توجه به قرار گرفتن در اعیاد شعبانیه حال و هوای شهر را متفاوت کرده است.


شاهمرادی از فراخوان ایده نما هم خبر داد و افزود: در کنار رویداد‌های شهر، ارائه محصولات فرهنگی که به همه مردم تعلق بگیرد برای ما اولویت دارد، بنابراین از همه جوانان و نوجوانان، پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر که دارای ایده و خلاقیت هستند دعوت می‌کنم تا به نام و شهر اصفهان کمک کنند.


او گفت: نخستین فراخوان ما برای نوروز و سپس برای ماه مبارک رمضان و هفته فرهنگی اصفهان است، هر فردی می‌تواند ایده‌های خود را به میدان بیاورد.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در نوروز جشن‌های رمضان را در شهر خواهیم داشت، افزود: عرصه سرگرمی در باغ غدیر، عرصه شادی و نشاط در کوه صفه، عرصه سلامت در ناژوان، عرصه ایثار و شهادت در گلستان شهدا، عرصه معنویت در تخت فولاد و عرصه اصفهان قدیم در میدان امام علی (ع) برنامه ریزی شده است.


به گفته شاهمرادی، شهرداری اصفهان به مجموعه تسهیل‌گر و شتاب‌دهنده برای فعالیت‌های مردمی تبدیل شده و همه مجموعه‌های مردمی با هر سلیقه و گرایش می‌توانند در چهارچوب این فراخوان‌ها مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار