قهرمان کشتی فرنگی جهان پس از ۸ ماه از مصدومیت، با طلای تورنمنت مصر بازگشت امیدوار کننده‌ای به میادین بین المللی داشت.

دومین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ جام ابراهیم مصطفی در بخش کشتی فرنگی روز‌های ۴ و ۵ اسفندماه در شهر اسکندریه مصر برگزار شد که در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر سیمیک محموداف از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلا و نقره جهان از مولداوی را با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دلخانی دراین مرحله مقابل مادیار مالتکبایف از قزاقستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. دلخانی در دیدار پایانی به مصاف لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان رفت و در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۸ بر ۷ از سد این کشتی گیر گذشت و به مدال طلا رسید.

میثم دلخانی درباره حضورش در تورنمنت مصر گفت: بعد از ۸ ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت، حدود ۶ ماه درگیر کار‌های فیزیوتراپی و توانبخشی بودم. دو ماهی است تمرینات خودم را شروع کرده ام و در اردو‌های آماده سازی تیم ملی حضور یافته ام و خدا رو شکر در اولین رقابت پس از آسیب دیدگی قهرمان شدم و مزد درد‌هایی که در طول این چند ماه کشیدم را گرفتم.

دارنده مدال طلای جهان درباره وضعیت شغلی اش گفت: یک سالی است که در شهرداری شیراز استخدام شده ام و مشغول به فعالیت هستم، خدا را شکر دغدغه‌ای برای این موضوع ندارم و تمام فکر و ذکرم کسب خوشرنگترین مدال‌ها در میادین مختلف برای کشورم می‌باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: کمپ تیم‌های ملی شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بهترین کمپ‌های حال حاضر جهان است که دو سالن کشتی کاملا مجهز با ۱۸ تشک دارد و در کنار آن بهترین خوابگاه، رستوران، محل بازی و ... در اختیار ما قرار داده شده است.

دلخانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه چند سالی است که کشتی گیران دغدغه‌ای ندارند و با خیال آسوده در مسابقات حاضر می‌شوند و از شخص رئیس فدراسیون از این بابت که مستقیما پیگیر حل مشکلات شخصی و ورزشی ملی پوشان چه درون و چه بیرون از تشک کشتی است، تشکر می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار