گلستان به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح ۴۰۴۰ با هدف محرومیت زدایی از روستا‌های کمتر برخوردار انتخاب شد.

در آیین رونمایی از طرح همیاری مردم «سهم» که امروز دوشنبه ۸ اسفند با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور، آقا محمدی قائم مقام وزیرکشور و تعدادی دیگر از وزراء و استاندار گلستان برگزار شد استان گلستان به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح ۴۰۴۰ انتخاب شد.

در این مراسم آقا محمدی قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستا در سطح کشور وجود دارد افزود: از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستا محروم و کم برخوردار هستند و امیدواریم طرح ۴۰۴۰ که استارت آن از گلستان خورد سبب رفع محرومیت‌ها شود.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم با اشاره به اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند گفت: عملیات اجرایی این طرح بزودی با شناسایی روستا‌های محروم و کمتر برخوردار در استان آغاز می‌شود.

استاندار گلستان همچنین ادامه داد: متاسفانه بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی استان را دهک‌های کمتر برخوردار تشکیل می‌دهند و امیدواریم با اجرای این طرح در دولت سیزدهم خدمات شایسته را به مردم ارائه کنیم.

او گفت: محرومیت زدایی از جمله مهمترین برنامه‌های دولت است و در استان نیز توسعه روستا محور را به عنوان یکی از برنامه‌های کلان در دستور کار داریم و خوشبختانه روند اجرای آن مناسب است.

استاندار گلستان تاکید کرد: افق ما برای سال ۱۴۰۴ رساندن درآمد سرانه استان به میانگین کشوری است و در این مسیر توانمندسازی روستا‌ها نقش بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.